۱۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۱۸
کد خبرنگار: 1367
کد خبر: 84814587
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار کاشان: عملیات استخراج در معدن سنگ کامو متوقف است

کاشان - ایرنا - فرماندار ویژه کاشان با بیان اینکه در معدن سنگ کامو عملیات استخراج انجام نمی‌شود، گفت: بهره‌بردار این معدن فقط نسبت به جابجایی و انتقال دپوهایی (لاشه سنگ‌هایی) که پیشتر استخراج شده، اقدام می‌کند.

محمدشریف زارعی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نشست اخیر شورای معادن اصفهان که با حضور استاندار و مسوولان آب منطقه‌ای، حفاظت محیط زیست و صنعت، معدن و تجارت استان در خصوص معدن کامو برگزار شد، افزود: در این نشست تصمیم‌هایی بر مبنای کارشناسی آب منطقه‌ای و موضوع‌های مطرح شده از سوی اداره کل صمت‌ استان اتخاذ شد.

وی ادامه داد: در این نشست قرار شد شرط‌های درنظر گفته‌ شده از سوی آب منطقه‌ای استان رعایت و با انجام دوباره فعالیت کارشناسی، طبق نظر کارشناسی، محل بهره‌برداری معدن مشخص و نسبت به فعالیت آن در آینده با توجه به نظر کارشناسی اقدام شود.

فرماندار ویژه کاشان در خصوص آلودگی هوای این شهرستان و تصمیم مرکز استانداری اصفهان مبنی بر تعطیلی ۱۵ شهر دیگر استان، اضافه کرد: مبنای تعطیلی بر پایه سنجش آلودگی از مرکزهای سنجش بود که باید عدد آن نزدیک به ۵۰۰ برسد تا مدیریت بحران احساس خطر و تصمیم به تعطیلی شهرستان کند.

به گفته وی،  این رقم در کاشان نزدیک به ۱۵۰ بود که بر این پایه تعطیلی این شهرستان اعلام نشد و فقط هوا برای افراد با بیماری و حساسیت خاص، ناسالم و خطرناک بود.

منطقه عالم‌پرور کاشان در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان، با مساحت چهار هزار و ۳۹۲ کیلومتر مترمربع و جمعیت ۳۶۴ هزار و ۴۸۲ نفر بر پایه سرشماری سال ۱۳۹۵، پرجمعیت‌ترین شهرستان اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha