۱۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۸
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 84814573
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

منطقه آزاد اینچه‌برون بهترین فرصت برای حضور سرمایه‌گذاران تاتارستان روسیه است

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت: فعالیت منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون با توجه به همجواری با مرز ترکمنستان و کشورهای آسیای میانه بهترین فرصت برای جذب سرمایه‌گذاران جمهوری تاتارستان روسیه است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری گلستان علی‌محمد زنگانه در دیدار با رییس آژانس توسعه سرمایه‌گذاری جمهوری تاتارستان روسیه اظهارداشت: با توجه به برخورداری از ظرفیت‌های فراوان و زیرساخت‌های متعدد از حضور سرمایه گذاران خارجی استقبال می‌کنیم.

وی بیان کرد: گلستان همچون تاتارستان از توانمندی‌های کشاورزی، دامپروری و طیور بهره می‌برد و همکاری متقابل می‌تواند به تعمیق روابط کمک کند.

وی تصریح کرد: خط آهن اینچه برون - ترکمنستان - قزاقستان به تاتارستان نیز می‌رسدکه این ظرفیت می‌تواند سطح صادرات و واردات متقابل را افزایش دهد.

استاندار گلستان گفت: مسیر ریلی اینچه‌برون - بندرعباس به عنوان کریدور شمال - جنوب ایران می‌تواند زمینه صادرات به کشورهای عربی و آب‌های آزاد را فراهم آورد.

استاندار گلستان در این سفر که به دعوت رستم مینیخانوف رییس جمهور تاتارستان صورت گرفت ضمن دیدار با وی تفاهم نامه‌ای را در راستای گسترش همکاری‌های ۲ جانبه امضا خواهد کرد.

زنگانه همچنین با رییس اتاق بازرگانی و صنایع و وزیران کار و امور اجتماعی و نیز کشاورزی جمهوری تاتارستان دیدار و گفت و گو کرده و از نمایشگاه اگری ولگا با حضور شرکت‌های تعاونی تولیدی در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی در گلستان بازدید نمود.

به گزارش ایرنا، استاندار گلستان به همراه هیاتی از معاونان و مشاوران خود اواسط هفته جاری به جمهوری تاتارستان روسیه سفر کرده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha