فرماندار مشهد: پروانه نانوایی‌های فاقد کارتخوان هوشمند، باطل می‌شود

مشهد- ایرنا- فرماندار مشهد گفت: پروانه واحدهای نانوایی که نتوانند با رفع مسائل قانونی، کارتخوانهای هوشمند نان نصب کنند، لغو شده و به واحدهای جدید و جایگزین واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن داوری روز پنجشنبه در نشست خبری تشریح نصب کارتخوانهای فروش هوشمند نان در مشهد افزود: با اجرای طرح هوشمندسازی فروش نان از ابتدای تیرماه جاری، تنها ۱۵ درصد نانوایی های مشهد موفق به نصب کارتخوان های جدید نشده اند که علت آن مسائل بهداشتی، مالیاتی، ثبت مشخصات صنفی و مشکلات قانونی بوده است و در صورت رفع این مشکلات، زیرساخت و امکانات لازم برای اتصال سریع این نانوایی ها به شبکه فروش هوشمند نان فراهم می شود.

وی گفت: قطعا با اجرایی شدن طرح فروش هوشمند نان با کارتخوان های جدید، برخی افراد که پیش از این نان را با قیمتی بیشتر و غیرواقعی به فروش می رساندند زیان کرده و ممکن است مشکلاتی را در جریان اجرای طرح ایجاد کنند.

فرماندار مشهد بر تداوم نظارت بر کیفیت و وزن نان در نانوایی ها تاکید کرد و گفت: اتباع خارجی مقیم مشهد نیز که در طرح سرشماری اتباع شرکت کرده باشند، می توانند مانند سایر شهروندان از عرضه هوشمند نان یارانه ای استفاده کنند اما اتباع فاقد مجوز حضور قانونی در کشور، که کارت بانکی ندارند، باید نان مورد نیاز خود را با قیمت آزاد تهیه کنند.

داوری خاطرنشان کرد: مردم می توانند تخلفات صنفی نانوایی ها را با شماره تلفن های ۱۲۴ و ۳۱۷۳۰ و یا با ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۱۳۴۱۲۴ اطلاع رسانی کنند.

نصب کارتخوانهای هوشمند در ۷۵ درصد نانوایی های استان 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: از مجموع چهار هزار و ۳۵۱ نانوایی مشمول فروش هوشمند نان و نصب کارتخوان مخصوص، سه هزار و ۴۵۰ نانوایی، معادل ۷۵ درصد این واحدها، به کارتخوان هوشمند مجهز شده اند.

وحیدرضا فریدونی افزود: از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ نانوایی شهری و روستایی شهرستان مشهد، کارتخوانهای مزبور در ۸۵ درصد واحدها نصب و فعال شده است و آمادگی کامل برای نصب کارتخوان در ۱۵ درصد بقیه نیز وجود دارد.

وی بدون اشاره به میزان مصرف روزانه و ماهانه آرد نانوایی ها در مشهد گفت: هدف از اجرای طرح، عرضه نان با کیفیت و قیمت مناسب به مردم و جلوگیری از عرضه خارج از شبکه آرد در استان است و پیش بینی می شود پس از اجرای طرح فروش هوشمند نان، مصرف آرد در مجموع کاهش یابد.  

رییس جهاد کشاورزی مشهد نیز اتصال نانوایی های مشهد به سامانه مزبور را نتیجه تلاش چندین دستگاه اجرایی و صنفی دانست و گفت: از ابتدای امسال سه هزار و ۵۱۰ مورد بازرسی از نانوایی های مشهد توسط این اداره انجام شده است.

محمد میری دیسفانی افزود: در مجموع برای ۵۸۵ مورد از نانوایان فرم تخلف تهیه شده و متخلفان ۱۲۵ میلیارد ریال جریمه شده اند.

۳.۵ میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی در کلانشهر مشهد سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha