سه هزار نوع ناهنجاری مادرزادی وجود دارد

زنجان - ایرنا - مدیرعامل و رئیس هیات مدیره موسسه "محکم" گفت: حدود سه هزار نوع ناهنجاری مادرزادی وجود دارد و راه اندازی موسسات حمایتی برای مبتلایان به این بیماری هال در کشور با هدف خدمت رسانی بیشتر و بهتر به این گروه بسیار مهم و اثرگذار است.

به گزارش ایرنا، دکتر صلاح‌الدین دلشاد شامگاه چهارشنبه در آئین افتتاح شعبه موسسه محکم در استان افزود: درمجموع ۲ نوع بیماری وجود دارد که یکی اکتسابی است و فرد پس از تولد و طی دوران زندگی گرفتار آن می‌شود و نوع دیگر هم، بیماری بدو تولد یعنی نقص تکاملی دوره جنینی است که حدود سه هزار نوع از این بیماری‌ها وجود دارد.

وی اضافه کرد: کودکان مبتلا به این نوع بیماری ها نیازمند عمل‌های جراحی پیچیده‌ با هزینه‌های بسیار بالا هستند و  بسیاری از خانواده‌ها قادر به پرداخت این هزینه‌ها نیستند.

این مسوول ادامه داد: به جهت داشتن رشته فوق تخصص جراحی اطفال و روبه رو شدن با این بیماران، مؤسسه خیریه محکم بهمن سال ۸۴ با کمک جمعی از اساتید دانشگاه‌ها و خیرین تأسیس شد.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر حدود ۳۰ شعبه در سطح کشور وجود دارد و سایر دانشگاه‌ها از جمله کاشان، اردبیل، بیرجند و کردستان هم پیگیر تاسیس شعبه با هدف خدمات‌رسانی به این بیماران هستند.

موسسه محکم زنجان درصد رفع نیازهای بیماران تحت پوشش است

رئیس هیات امنای موسسه خیریه حمایت از کودکان دارای ناهنجاری‌های مادرزادی "محکم در استان نیز ادامه داد: این موسسه همچنان رو به بالا و در حال رشد و توسعه است.

حسین طاهری اضافه کرد: این موسسه ابتدا در تهران آغاز به کار کرد و پس از گسترش فعالیت‌های خود، هم‌اکنون درتعدادی از استان های کشور، دارای شعبه است.

وی اضافه کرد: این تشکیلات با تجمیع امکانات پزشکی و بسیج مردمی و خیرین، به عنوان مرجعی رسمی برای انجام امور تخصصی مربوط به نوزادانِ دارای ناهنجاری مادرزادی، در حال فعالیت است.

رئیس هیئت امنای موسسه خیریه محکم زنجان خاطرنشان کرد: در صورتی که مراجعین، توانایی پرداخت هزینه‌های درمان و دارو را نداشته باشند، این هزینه‌ها از محل کمک‌های خیرین تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه موسسه خیریه محکم دارای ارکانی است و هیات امناء یک رکن آن است، گفت: هیات امناء متشکل از پزشکان، افراد معتمد و اثرگذار و خیرین است  و بطور معمول در رأس آن، نماینده ولی فقیه در استان و یا امام جمعه شهرستان حضور دارد.

این مسوول ادامه داد: این عضویت نباید فقط با هدف کسب اعتبار باشد بلکه تلاش برای ارتقاء موسسه و افزایش بیماران تحت پوشش، باید از مهم‌ترین دغدغه‌های اعضای هیات امنا باشد.

رئیس هیئت امنای موسسه خیریه محکم استان زنجان خاطرنشان کرد: بعد از تعیین هیات امناء، هیئت مدیره موسسه شکل می‌گیرد به این ترتیب که طی انتخاباتی بین اعضای هیات امناء، پنج نفر از آنان به عنوان اعضای اصلی و ۲ نفر به عنوان اعضای علی‌البدل هیات مدیره موسسه انتخاب می‌شوند و در نهایت از بین اعضای هیات مدیره، مدیرعامل، رئیس هیات مدیره، نایب رئیس، خزانه‌دار و منشی انتخاب می‌شود.

وی یادآور شد: هر تشکیلاتی، نیاز به یک بازرس رسمی دارد که طی انتخاباتی بین اعضای هیات امناء، مشخص می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha