قلم نباید آبروی افراد را نشانه بگیرد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: صاحبان قلم و آنان که قلم‌فرسایی می‌کنند نباید آبروی افراد را نشانه بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا نوروزی عصر چهارشنبه در آیین تجلیل از نوقلمان افزود: چه بسا برخی از آنانکه قلم‌فرسایی می‌کنند با آبروی افراد بازی کرده و باعث بوجود آمدن تبعات تلخ و ناخوشایندی در جامعه شوند.
وی اظهار کرد: صاحبان قلم علاوه بر مراقبت و صیانت از قلم خود وظیفه حفظ حریم و حرمت جامعه را برعهده دارند که باید به آن عمل کنند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی ‌اظهار کرد: قلم زمانی ارزش مضاعف می‌یابد که در جهت حفظ جایگاه جامعه  و موجب احیا و حیات دوباره افرادی شود که به فراموشی سپرده شده‌اند.

نوروزی ادامه داد: ارزش قلم به اندازه ایی است که خداوند متعال به آن سوگند یاد کرده و حتی پیامبر اسلام(ص) نیز به آن اشاره فرموده است.

وی با بیان اینکه قلم همانند شمشیر دو لبه ایی است که هم‌ می تواند باعث خیر باشد و هم شر گفت: در طول تاریخ قلم باعث ماندگاری بسیاری ازرش ها و سخنان گوهر بار شده چنانکه قرآن کریم حاصل قلم بزرگان است که به رشته تحریر در آمده و نوشته شده است.

حسین پور استاد دانشگاه ارومیه هم در این مراسم اظهار کرد: بچه‌ها را باید از همان دوران مدرسه با نوشتن آشنا کنیم در حالیکه این کار را نکرده و ‌آنها را براین مهم ‌آماده نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: بدون تردید در صورت آماده سازی این بچه ها برای نوشتن، آنها می‌توانند در آینده شاعر و نویسندگان بزرگی بشوند.

این استاد دانشگاه افزود: بدون تردید دین اسلام با قلم نه تنها مشکلی ندارد بلکه احترام ویژه ای برای آن قایل است و بزرگان دینی مذهبی ما هم برآن معتقد هستند.

حسین پور به اهمیبت نیاز سنجی در مقوله نوبسندگی اشاره کرد و گفت: صاحیان قلم باید نیاز سنجی های لازم را انجام دهند تا بدانند  مخاطب چه می خواهد؟ و مهمتر از همه نباید نوشته‌های ما پر از غم و اندوه باشد بلکه پر از هیجان، عشق و شور و عاطفه باشند و خلاصه اینکه ذهن مخاطب و ذایقه او باید مورد توجه قرار گیرد.

در این مراسم از نوقلمان ۱۴۰۰ با اهدا هدایایی تجلیل و قدردانی شد.

به گزارش ایرنا، شعر خوانی شعرای پیشکسوت استان و اهدای هدایا به برخی از آنها از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha