شناسایی ۲ مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای سال تا کنون تنها ۲ مورد مثبت ابتلا به تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو در خراسان رضوی شناسایی و درمان شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سید جواد حسینی روز چهارشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: یک جوان۱۶ ساله اهل رشتخوار و دارای شغل چوپانی بوده که با گزش کنه به این بیماری مبتلا شده بود و یک مورد هم مردی ۴۸ ساله اهل روستای خشت شهرستان کلات که با خوردن جگر خام به این بیماری دچار شده بود.

وی ادامه داد: پس از شناسایی و مثبت شدن بیماری، این دو نفر بستری شدند و تحت درمان قرار گرفتند و در حال حاضر هر دو نفر وضعیتشان مناسب است و در سلامت کامل هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه یکی از راه های انتقال بیماری تب کریمه کنگو خوردن جگر خام و تماس با دام آلوده و خون و ترشحات آلوده و گزش کنه است گفت: تب کریمه کنگو هیچ علامت خاصی در دام ندارد .

وی تاکید کرد: لذا با توجه به پیش رو بودن عید قربان و نیز بازگشت حجاج از سفر حج تمتع توصیه می شود که از کشتار و قربانی کردن در خارج از کشتارگاه ها پرهیز شود و گوشت قربانی به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۴ درجه در پیش سردها و سردخانه های کشتارگاه ها نگهداری شود تا در صورت وجود ویروس در گوشت از بین برود.

دکتر حسینی افزود: استفاده از مواد گوشتی حتما باید به صورت کاملا پخته استفاده شود تا اگر ویروس در گوشت وجود داشت با پخته شدن از بین برود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha