تست‌های مثبت کووید-۱۹ در خراسان رضوی ۱۱ برابر شد

مشهد- ایرنا- مدیرگروه پیشگیری از بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان مراجعان سرپایی مبتلا یا مشکوک به کرونا به مراکز منتخب در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۴ برابر و میزان تست‌های پی.سی.آر مثبت شده با افزایش ۱۱ برابری از ۳۱ مورد مراجعه در دهم تیر ماه به ۲۳۰ مورد در ۱۴ تیرماه رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر ناصر امینی روز چهارشنبه در نشست خبری ویژه شیوع وضعیت کرونا در جمع خبرنگاران افزود: از ۲۶ خرداد تا ۵ تیرماه افزایش میزان مراجعان به مراکز منتخب کرونا را داشتیم که علت آن مراجعه حجاج به این مراکز برای انجام واکسیناسیون و دریافت تست پی سی آر برای اعزام به سفر حج بود که این جزو بیماری های ابتلا به کرونا محاسبه نمی‌شود.

وی ادامه داد: در آن زمان به طور میانگین ۲۰۰ نفر بیمار سرپایی به مراکز منتخب کرونا مراجعه می‌کردند که در روز ۱۴ تیرماه این آمار به ۶۸۹ مورد مراجعه سرپایی به مراکز منتخب رسید و مراجعان سرپایی ۴ برابر شد.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در همین بازه زمانی تغییر محسوسی در بستری‌ها نداریم و طبق موج‌های قبلی ۲ تا ۳ هفته پس از افزایش سرپایی‌ها رشد بستری‌ها قابل پیش‌بینی است، هرچند که امیدواریم که موارد بستری روند افزایشی نداشته باشد.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد  با بیان اینکه در ۴۵ روز اخیر تنها ۳ مورد فوتی کرونایی داشتیم خاطر نشان کرد: از مجموع  پنج هزار و ۷۰۰ بیمار مراجعه کننده در ۱۳ روز اول تیر ماه ۶۰ درصد از مشهد بوده است و روند افزایش مراجعات سرپایی‌ها را در تمامی شهرها داشته‌ایم، در ۲۳ خرداد ماه ۴ درصد تست‌ها مثبت بود و این عدد در ۱۴ تیر به ۳۳ درصد رسید.

دکتر امینی گفت: در حال حاضر افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند دُز یادآور جدید (دُز چهارم) را بزنند و سامانه هم فعال است، اما برای دُز یادآور (دُز سوم) افراد ۱۲ تا ۱۷ سال ، منتظر دستورالعمل جدید وزارت بهداشت هستیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کاهش یافته است و زنگ خطر به صدا در آمده و اگر غفلت شود با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha