۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۹:۳۹
کد خبرنگار: 2200
کد خبر: 84814049
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ خبر فرهنگی از گتوند

۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۹:۳۹
کد خبر: 84814049
۲ خبر فرهنگی از گتوند

دزفول- ایرنا- رونمایی از کتاب "دل برگ‌های مهر" اثر مهران ظهراب زاده و اهدای ۲۵۰ جلد کتاب از سوی شهرداری جنت مکان به کتابخانه های عمومی خوزستان ۲ خبر فرهنگی شهرستان گتوند هستند.

به گزارش ایرنا آیین رونمایی از کتاب "دل برگ‌های مهر" اثر مهران ظهراب زاده در نشست ادبی با عنوان " از مداد من شعر می چکد" در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گتوند برگزار شد.

این آیین با حضور تعدادی از کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شعرا و نویسندگان و انجمن شعر دکتر قیصر امین پور شاعر معاصر برگزار شد.

شعرخوانی و نقد و بررسی اشعار از دیگر برنامه‌های این آیین بود.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گتوند در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: کتاب شعر "دل برگ‌های مهر" شامل ۵۶ قطعه رباعی یا دوبیتی و چهار رباعی گویشی گتوندی و همچنین تزئین شده با ۱۵ اثر شعر سپید به چاپ رسیده است.

مرضیه حسین زاده با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به ظرفیت‌های گتوند افزود: این شهر زادگاه قیصر امین‌پور شاعر معاصر از ظرفیت خوبی در حوزه ادبیات، فرهنگ، شعر و هنر برخوردار است.

اهدای ۲۵۰ جلد کتاب از سوی شهرداری جنت مکان گتوند به کتابخانه‌های عمومی خوزستان 

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گتوند گفت: شهرداری جنت مکان گتوند تعداد ۲۵۰ جلد کتاب خریداری و به کتابخـانه‌های عمـومی استان خوزستان اهدا کرد.

 ابوذر اکبـری نیا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افـزود: شهردار شهر جنت مـکان طی یک اقدام ویژه فرهنـگی با هدف حمـایت از نویسندگان بومی و ترویـج فرهنگ مطالعه به ویژه در بین کودکان و نوجـوانان، تعداد ۲۵۰ جلد از کتاب "افسانه سه خواهر" نوشته طاهره بساک نویسنده بومی شهر جنت مکان را از سرفصل بودجه فرهنگی ۱۴۰۱ شهرداری خریداری و برای توزیع بین کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان اهدا کرد.

وی اضافه کرد: این کتاب‌ها به ارزش پنجاه میلیون ریال خریداری و اهدا شده‌اند و مطابق با خواسته محسن جلکانی شهردار این شهر، تعداد ۵۰ نسخه در بین کتابخانه‌های عمومی شهرستان گتوند و اعضای فعال کتابخانه عمومی شهید علی ضامن مقامی شهر جنت مکان و ۲۰۰ نسخه نیز در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان اهدا شده است.

اکبری نیا با قدردانی از این اقدام شهردار جنت مکان اظهارداشت: این کار فرهنگی بسیار ارزشمند است و در اولین فرصت از شهردار تجلیل و قدردانی می‌شود.

وی افزود: امید است بازهم شاهد این گونه اقدامات شاخص فرهنگی از سوی مسئولان ادارات، نهادها و دستگاه‌های اجرایی باشیم چراکه حمایت از کتاب و کتابخوانی و نویسندگان خود نوعی سرمایه گذاری بوده که سال‌های بعد نیز تاثیرگذار است.

به گزارش ایرنا کتاب افسانه سه خواهر نخستین اثر طاهره بساک نویسنده بومی شهر جنت مکان است که در ۱۷ اسفند سال گذشته رونمایی شد.

شهرستان گتوند از قطب‌های شعر، فرهنگ و هنر در شمال استان خوزستان دارای ۹ باب کتابخانه عمومی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha