۱۷ تیر ۱۴۰۱، ۹:۱۱
کد خبرنگار: 5202
کد خبر: 84813963
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاپ آسیا؛ ‌فرصتی برای احقاق حق بسکتبال ایران 

تهران- ایرنا- رقابت‌های بسکتبال کاپ آسیا در شرایطی از ۲۱ تیرماه آغاز می‌شود که تیم بسکتبال کشورمان با تیم‌های ژاپن، قزاقستان و سوریه همگروه است و فرصت خوب برای اثبات توانایی‌های خود دارد.

به گزارش ایرنا، شاگردان «سعید ارمغانی» پس از قطعی کردن صعودشان به مرحله بعدی انتخابی جام‌جهانی حالا باید در اندونزی به مصاف رقبای خود بروند. اولین بازی ایران در کاپ آسیا، روز ۲۲ دوم تیرماه و برابر سوریه است، تیمی که در پنجره انتخابی جام جهانی در دو دیدار رفت و برگشت نتوانست مقابل تیم ایران عرض‌اندام کند و نتیجه را در تهران و حلب واگذار کرد.

دومین بازی آسمان‌خراش‌های کشورمان ۲۴ تیرماه برابر قزاقستان است، تیمی که از میانگین قدی خوبی برخوردار بوده و بازی فیزیکی و قدرتی را در دستور کار خود دارد. البته آنها در هر دو دیدار برگزار شده در پنجره سوم جام‌جهانی تیم ایران را شکست دادند. در تهران ۶۹ بر ۷۳ مغلوب این تیم شدیم و در دیداری خارج از خانه و البته با حضور همه ستاره‌های خود بازهم این ما بودیم که به شکست ۶۰ بر ۶۸ تن دادیم. اکنون، کاپ آسیا فرصت مناسبی برای جبران این نتیجه خواهد بود.

سومین بازی شاگردان ارمغانی در این رقابت‌ها برابر تیم ژاپن است، دیداری که طبق برنامه ۲۶ تیرماه برگزار خواهد شد و باید دید عملکرد کادر فنی جدید تیم ملی بسکتبال ایران در این رقابت‌ها چطور خواهد بود. 

از هر گروه دو تیم جواز حضور در مرحله بعدی این رقابت‌ها را به دست می‌آورند. در گروه نخست عربستان، اردن، اندونزی، در گروه دوم چین‌تایپه، چین، کره و بحرین و در گروه چهارم نیز هند، لبنان، فیلیپین و نیوزلند حضور دارند. 

پرونده این رقابت‌ها در روز دوم مرداد با مشخص‌شدن چهره قهرمان کاپ آسیا بسته خواهد شد و باید دید در پایان کدام تیم بر قله بسکتبال این قاره تکیه خواهد زد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha