مقاصد گردشگری جدیدی در کشور ایجاد شده است

قزوین-ایرنا- معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: پس از کرونا مقاصد گردشگری جدیدی در کشور ایجاد شده که می کوشیم تا با حذب سرمایه گذاران بخش خصوصی زیرساخت های خدماتی و رفاهی لازم را در آنها ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد واحدی روز چهارشنبه در بازدید از طرح مرمت بقعه امامزاده حسین(ع) افزود: در گذشته بسیاری از سفرها محدود به نقاطی خاص مانند استان های گیلان و مازندران می شد اما بعد از کرونا و تغییر شرایط زندگی، جای جای کشور تبدیل به مقصد گردشگران و مردم شده است.

وی یادآورشد: از این شرایط برای رونق گردشگری و تقویت زیرساخت های این حوزه در مناطق مختلف کشور از جمله استان پرجاذبه قزوین باید استفاده کنیم.

واحدی اظهار داشت: به منظور پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به استان ها به مناطق مختلف کشور سرکشی کرده و وضعیت اجرای مصوبات را ارزیابی و بررسی می کنیم.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت : به دنبال سفر رییس جمهور به قزوین ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای میراث فرهنگی قزوین تصویب و مقرر شده تا ۱۰۰ پروژه مرمتی اجرا شود.

وی با اشاره به تنوع بالای بناهای تاریخی و جاذبه های طبیعی قزوین، افزود: این استان با جاذبه های ویژه خود که بعضی از آنها به مهم ترین بناهای تاریخی کشور طعنه می زند و باید بیشتر شناسانده شوند می تواند به یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور تبدیل شود.

واحدی با بیان اینکه اقدامات خوبی برای تقویت گردشگری و صیانت و بهره برداری مطلوب از بناهای تاریخی قزوین برداشته شده است، اظهار داشت: هدف گذاری وزارت میراث فرهنگی در خصوص استان پرجاذبه قزوین کمک به تقویت زیرساخت های گردشگری است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر یکروزه خود همچنین از خانه تاریخی بهروزی ها دیدار کرد و در ادانه از مجموعه تاریخی سعدالسلطنه بازدید و با استاندار قزدین نیز دیدار می کند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha