معاون دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه:کرونا به این منطقه بازگشته است

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با تاکید بر تداوم استفاده از ماسک گفت: متاسفانه آمارها از بازگشت کرونا به شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه حکایت دارد.

دکتر الهام بهره‌مند روز چهارشنبه در گفت و با خبرنگار ایرنا افزود: هر چند هنوز در مرحله تک رقمی به سر می‌بریم اما این‌که از هفته گذشته تا امروز، آمار مبتلایان به کرونا از صفر به عدد هشت برسد خبری تلخ و بیانگر آن است که دوباره ویروس کرونا در سطح جامعه به چرخش درآمده‌ است.

وی ادامه داد: یافته‌هایی که از کرونا در دست داریم نیز نشان می‌دهد سرعت انتشار بسیار زیاد و چرخش دوباره ویروس، در صورت فقدان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی می‌تواند یک موج جدید ایجاد کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: متاسفانه در اداره‌های این خطه نیز شاهدیم غالب مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی ماسک‌ها را کنار گذاشته‌اند و این خوب نیست.

بهره‌مند با یادآوری تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و شبانه‌روزی کادر درمان که برای تامین سلامت بیماران حتی از جان خود نیز گذشتند افزود: از دایره انصاف به دور است که به واسطه سهل انگاری عده‌ای اندک، شمار زیادی از شهروندان گرفتار مجدد کرونا شده و کادر درمان ما را با مشکلات جسمی و روحی مجدد مواجه کنند.

وی تاکید کرد: باید رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون همچنان مد نظر مردم قرار داشته باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: انجام واکسیناسیون تاثیر بسزایی در افزایش سطح ایمنی جامعه دارد و افرادی که دُز سوم واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند باید با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، خانه‌ها و پایگاه‌های بهداشتی نزدیک محل سکونت خود واکسیناسیونشان را تکمیل کنند.

به گزارش مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی ۲۴ ساعت گذشته، چهار بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰۸۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.

بنا بر این گزارش تا کنون ۶۴ میلیون و ۶۵۹ هزار و ۱۶۴ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۱۴ هزار و ۵۴۲ دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۷۸۱ هزار و ۹۵۲ دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده  و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۶۵۸ دُز رسیده است.

۱۷ هزار و ۲۱۶ دُز واکسن کرونا نیز طی شبانه روز گذشته در کشور تزریق شده است.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت سه شهرستان در جنوب خراسان رضوی خدمات می‌دهد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha