در اثر بارندگی در لارستان فارس پایه‌های برق سقوط کرد

شیراز-ایرنا-مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: در پی وزش باد شدید و بارش باران در لارستان پایه‌های برق و چندین درخت کهنسال سقوط کردند.

خلیل عبدالهی سه‌شنبه شب در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: امروز در برخی شهرستان‌های فارس از جمله لارستان و داراب شاهد بارندگی و وزش باد بودیم که با شدت گرفتن باد و بارش باران چندین درخت کهنسال و پایه‌های برق در لارستان سقوط کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ادامه داد: در لارستان ۱۳ میلیمتر و در داراب ۱۵ میلیمتر بارندگی داشتیم و شهرستان گراش هم با گرد و خاک شدید مواجه شد.

وی اضافه کرد: این بارندگی تلفات جانی نداشت و تنها موجب آبگرفتگی در معابر شهر لار شد. به مدت یک ساعت نیز در شهر لار برق قطع شد اما در حال حاضر این مشکل برطرف شده است.

ساعاتی پیش مسعود حقیقت مدیرکل هواشناسی فارس اعلام کرد: بر اساس نقشه های دریافتی تا پایان هفته جاری رگبارهای تابستانی، گاهی رعد و برق  و غبار در برخی نقاط جنوبی و جنوب شرقی استان در بعداز ظهرها پیش‌بینی می شود.

حقیقت بیان داشت: همچنین گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در مناطق مرکزی و غربی استان طی ۴۸ ساعت آینده خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: آسمان فارس برای فردا ( چهارشنبه)  صاف تا قسمتی ابری و غبارآلود، گاهی وزش باد و از بعد از ظهر در نواحی جنوبی افزایش ابر با احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی استان فارس ادامه داد:  شهرستان خنج و زرین دشت از توابع استان فارس با ۴۴ درجه سانتیگراد بالای صفر، گرمترین منطقه فارس طی ۲۴ ساعت گذشته بود.

وی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته صفا شهر مرکز شهرستان خرم بید، ایزدخواست، بوانات و اقلید با ۱۸ درجه بالای صفر خنک ترین نقطه فارس بودند. 

همچنین دمای هوای شیراز مرکز فارس در بامداد امروز  سه شنبه  به ۲۴درجه بالای صفر رسید و حداکثر دمای آن هم ۴۱ درجه گزارش شده است.

لار در فاصله ۳۳۷ کیلومتری و داراب در فاصله ۲۵۷ کیلومتری شیراز قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha