۱۵ تیر ۱۴۰۱، ۷:۴۸
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84812740
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه همدان: روحانیت همواره پیشتاز میدان ایثار، شهادت و خدمت رسانی است

همدان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه روحانیت همواره در عرصه خدمت‌رسانی و همراهی با مردم پیشتاز است، گفت: امروز باید تا این مسیر توسط طلاب استمرار پیدا کند.

به گزارش ایرنا، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» شامگاه سه‌شنبه در شورای روحانیون دفاع مقدس استان همدان با اشاره به آمار ۱۲ برابری شهدای روحانی نسبت به دیگر اقشار در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: این آمار نشان می‌دهد که روحانیت در مسئله انقلاب اسلامی به آنچه گفته اعتقاد راسخ داشته است.

وی با تأکید بر لزوم انجام فعالیت‌هایی متناسب با نیاز روز در جامعه، گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری هر کار خوبی جهاد نیست بلکه باید ببینیم دشمن کجا را هدف قرار داده است تا ما نیز در آنجا حاضر شویم، بنابراین لازم است به این فرمایش مقام معظم رهبری دقت ویژه ای داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه دشمن به صورت شبانه‌روزی برای تحقق نقشه های شوم خود در حال تلاش و برنامه‌ریزی است، خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌هایی که دشمن علیه آن هجمه می‌کند روحانیت است و تلاش می‌کند تا تصویری منفی و غیرواقعی را در این عرصه به جامعه القا کند.

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه در برگزاری کنگره‌ها باید به سمت ارتباط با عموم جامعه حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: جهاد زمانی محقق می‌شود که نسبت به نیاز جامعه و نقشه دشمن، عمل درست را انجام دهیم.

وی با تقدیر از برگزاری کنگره شهدای روحانی در قم افزود: سوال این است که چه میزان توانسته ایم با جوانی که در فضای مجازی مورد هجمه دشمن قرار گرفته است، ارتباط برقرار کنیم.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه روحانیت اصیل هیچگاه به دنبال منافع خودش نبوده است، گفت: منظور ما از روحانیت، روحانیت اصیلی است که همیشه در کنار مردم هستند، نه عده محدودی که گاهی از شرایط سوء استفاده کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه مشکل دشمن با روحانیت و عمامه نیست، بلکه با تفکر روحانی است، خاطرنشان کرد: اگر یک نفر این لباس را بر تن داشته باشد اما تفکر او همراه با دشمن باشد حتی به تشویق این فرد می‌پردازند اما اگر تفکری انقلابی و همسو با امامین انقلاب داشته باشد، مورد هجمه دشمن قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha