۱۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۵۲
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 84812529
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قزوین نیازمند پارک علم و فناوری در بخش کشاورزی است

قزوین-ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: قزوین با توجه به ظرفیت های بالا در بخش کشاورزی، نیازمند ایجاد پارک علم و فناوری در این بخش است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی رجحانی روز سه شنبه در نشست بررسی ایجاد پارک علم و فناوری کشاورزی در قزوین افزود: ایجاد این پارک می تواند سرعت ما را در پیشبرد به سمت کشاورزی مدرن بیشتر کند.

وی اظهار داشت: ایجاد پارک علم و فناوری در بخش کشاورزی می تواند به توسعه هرچه بیشتر شرکت های دانش بنیان این حوزه در استان و کشور کمک کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین افزود: در حال حاضر فعالیت های پژوهشی خوبی در حوزه تولیدات دیم در استان و کشور در حال انجام است که ایجاد پارک علم و فناوری می تواند مطالعات و فعالیت ها در این حوزه را منسجم تر و هدفمند تر کند.

رجحانی با بیان اینکه پارک علم و فناوری کشاورزی یکی از حلقه های مفقوده در حوزه زیست بوم فناوری استان به شمار می رود،افزود: برای ساخت زیست بوم فناوری در این بخش نیازمند تجمیع فناوران،کشاورزان، محققان و اساتید این حوزه هستیم که با ایجاد و تشکیل پارک علم و فناوری محقق می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این نشست گفت: به توسعه شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی نیاز مبرم داریم.

رضا افلاطونی افزود: باید با تبیین دقیق مزایای حضور فناوری در بخش کشاورزی و بهره وری قابل توجهی که با خود به دنبال دارد، دیوار بی‌اعتمادی بین محقق، مروج و بهره‌بردار کشاورزی باید حذف شود.

این مسوول با بیان اینکه تمرکز شرکت های دانش بنیان فعال در بخش کشاورزی باید کاهش وابستگی و تقویت استفاده از ظرفیت های داخلی برای تولید داخلی باشد، گفت:  به عنوان نمونه ۹۸ درصد بذر صیفی جات در کشور وارداتی است اما  شرکت‌های دانش بنیان تمرکز خاصی برای خودکفایی در این حوزه نداشته اند.

وی در ادامه با بیان اینکه ایجاد پارک علم و فناوری کشاورزی در قزوین نیازمند کار کارشناسی است،افزود: ما از این اتفاق و هر رخدادی که کشاورزی قزوین را به سمت پیشرفت هدایت کند، استقبال می کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha