۱۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۳
کد خبر: 84812349
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدرسه‌ای که در آن قرآن را به زبان اشاره می‌خوانند

تهران- ایرنا- مدرسه‌ای در اندونزی وجود دارد که در آن به دانش‌آموزان کم‌شنوا و ناشنوا کمک می‌کنند قرآن را با زبان اشاره قرائت و حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از رویترز، یک روحانی به نام عبدول کهفی برای جبران محرومیت دانش‌آموزان کم‌شنوا و ناشنوای اندونزیایی از آموزش‌های دینی، یک مدرسه اسلامی تاسیس کرده است که به این دانش‌آموزان کمک می‌کند متون قرآنی را با استفاده از زبان اشاره مطالعه و قرائت کنند.

یاد گرفتن نحوه قرائت و حفظ قرآن در مدرسه معمولا برای دانش آموزانی که مشکل شنوایی دارند حدود ۵ سال طول می‌کشد

مدرسه دارالاسُم (Darul A'shom) که در سال ۲۰۱۹ در شهر یوگیاکارتا در مرکز جاوه افتتاح شد، در حال حاضر ۱۲ کارمند و ۱۱۵ دانش آموز بین ۷ تا ۲۸ سال دارد.

عبدول امید دارد این مدرسه که در بزرگترین کشور مسلمان جهان در حال فعالیت است، کار نسل‌های آینده را در آموختن درباره اسلام راحت‌تر کند.

این روحانی اندونزیایی در این باره گفت: امروزه بزرگسالانی که مشکل شنوایی دارند به ندرت شناخت عمیقی درباره دین دارند چون در دوران مدرسه هیچگاه در این باره یاد نگرفته‌اند.

مدرسه‌ای که در آن قرآن را به زبان اشاره می‌خوانند

در برنامه درسی مدارس اندونزی، تدریس دین به دانش آموزان استثنایی بسیار محدود است و از سن ۸ تا ۹ سال آغاز می شود. این در حالی است که دیگر دانش‌آموزان معمولا از دوران مهدکودک این آموزش‌ها را دریافت می‌کنند. 

براساس گزارشی که از سوی یونیسف منتشر شده است، تنها سه نفر از ۱۰ کودک توانخواه اندونزیایی به مدارس این کشور راه پیدا می‌کنند. به علاوه، یاد گرفتن نحوه قرائت و حفظ قرآن در مدرسه معمولا برای دانش آموزانی که مشکل شنوایی دارند حدود ۵ سال طول می‌کشد.

این درحالی است که به گفته محمد فرهاد ۱۰ ساله، مدرسه دارالاسم به وی و همتایانش این امکان را داده تا ۳۰ جزء قرآن را بخوانند و حفظ کنند. 

در اندونزی ده‌ها هزار مدرسه دینی وجود دارد که معمولا تنها راه کودکان خانواده‌های فقیر برای برخورداری از تحصیلات هستند.

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha