۱۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 1245
کد خبر: 84811973
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گروه تروریستی النصره حملات خود را در منطقه کاهش تنش سوریه از سر گرفت

تهران – ایرنا – وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که گروه تروریستی «جبهه النصره» حملات خود را به منطقه کاهش تنش واقع در استان های حلب، ادلب و حماه سوریه از سرگرفته است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز (سه شنبه) به نقل از مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه الحمیمیم نوشت که گروه های تروریستی طی ۲۴ ساعت گذشته چندین بار منطقه کاهش تنش و مناطق امن در حومه حلب، ادلب و حماه را با راکت و توپخانه  هدف گرفتند.

«یوگنی گراسیموف»، معاون مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه حمیمیم در این باره گفت: یک روز پس از ثبت ۳ مورد حمله توپخانه ای و راکتی در منطقه کاهش تنش، تروریست‌های جبهه النصره  مجددا ۴ بار مناطق امن را (حلب دو بار، حماه و ادلب هر کدام یک بار) هدف قرار دادند.

منطقه کاهش تنش ادلب شامل استان ادلب و بخش‌هایی از استان‌های حلب، حماه و لاذقیه است و در این مناطق عناصر تروریستی جبهه النصره و عناصر مسلح وابسته به ترکیه حضور دارند.

با ورود ارتش ترکیه به ادلب و درگیری با نیروهای سوریه و نیز گلوله باران مناطق پیرامون ادلب از سوی گروه‌های تروریستی مدت هاست که تنش در این منطقه شدت یافته است.

براساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح آستانه (نام پیشین پایتخت قزاقستان که اکنون نورسلطان شده است)، چهار منطقه امن در سوریه ایجاد شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غربی سوریه و مناطقی همچون لاذقیه، حما و حلب را در بر می گیرد هنوز در دست گروه های تروریستی و مخالفان مسلح دولت سوریه قرار دارد و گفته می شود کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی جبهه النصره است.

اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد بدون خونریزی مخالفان مسلح در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند اتفاقی که تا امروز رخ نداده است و مخالفان مسلح در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می کنند.

کشورهای مخالف و یا دشمن دولت سوریه نیز همواره از گروه های تروریستی دفاع کرده و ارتش دولت قانونی سوریه را که قصد بازپس گیری این مناطق دارد، متهم به جنایت جنگی می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha