سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت برق ضروری است

مشهد- ایرنا- رییس سندیکای صنعت برق خراسان گفت: لازم است به فعالان بخش خصوصی، فرصت سرمایه‌گذاری در صنعت برق داده شود تا آنان بتوانند جایگاه خود را در این بخش بازیابند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن سویزی روز سه شنبه در همایش سندیکای صنعت برق خراسان که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد برگزار شد، افزود: امید است به سمت و سویی پیش برویم که بخش دولتی، ضرورت حضور فعال بخش خصوصی را در صنعت برق، به عنوان کمک دهنده و یاریگر احساس کرده و از این فرصت بهره گیرد.

وی با اشاره به مسوولیت طولانی خود در بخش دولتی و اشرافی که بر این حوزه دارد، گفت: با وجود اینکه بزرگان صنعت برق همواره همفکری لازم را در این بخش داشته اند اما باید به بخش خصوصی این فرصت را بدهند تا در صنعت برق سرمایه گذاری کند.

سویزی خاطرنشان کرد: سالها بحث بر این محور بود که بخش دولتی واردات برق از ترکمنستان و صادرات برق به افغانستان را هم برعهده گرفته است، اما اکنون در شرایطی قرار گرفته ایم که بخش خصوصی وارد صادرات برق شده است.

رییس سندیکای صنعت برق خراسان با اشاره به برپایی نخستین همایش این سندیکا، که همزمان با نمایشگاه صنعت برق، قدرت و الکترونیک در مشهد برپا شده است، هدف از برگزاری این همایش را ترسیم چشم انداز و فرصتهای آتی برای صنعت برق، بررسی فرصتها و تهدیدها و همچنین چالشهای پیش روی صنعت برق ذکر کرد.

وی گفت: هدف دیگر از برگزاری این همایش ضرورت تشکل گرایی به منظور حل مشکلات بین بخش دولتی و بخش خصوصی است که با وجود همه تلاشها و تعاملات فی مابین، هنوز خلائی بین همکاری نزدیک بین این دو بخش وجود دارد.

سویزی گفت: سندیکا در برگزاری این همایش به دنبال ایجاد ارتباط بیشتر بین بخشهای مختلف صنعت برق اعم از دولتی و خصوصی است.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی برای مصرف بهینه برق گفت: مصرف بهینه برق تنها متعلق به بخش خانگی نیست و هر کدام از بخشهای دست اندرکار در صنعت برق باید در این حوزه نقش آفرینی کنند.

همایش یکروزه سندیکای صنعت برق خراسان همزمان با پانزدهمین نمایشگاه بین المللی برق، قدرت و الکترونیک در مشهد برگزار شده است.

نمایشگاه بین المللی برق، قدرت و الکترونیک از بعد از ظهر امروز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد گشوده می شود که تا ۱۷ تیرماه پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha