بیش از ۶۰ شرکت دانش بنیان به مجموعه پارک علم و فناوری خراسان رضوی افزوده شدند

مشهد- ایرنا- بیش از ۶۰ شرکت، واحد فناور و موسسه جدید دانش بنیان امروز، سه شنبه در آیینی به مجموعه پارک علم و فناوری خراسان رضوی به عنوان تنها پارک با رتبه‌ی توسعه یافته در کشور اضافه شدند.

به گزارش ایرنا، رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در جمع مدیران این شرکت های دانش بنیان در مشهد، گفت: پیمودن این مسیر برای حضور در مجموعه بزرگ پارک علم و فناوری استان، شامل ۱۵ پردیس وابسته و هفت پارک علم و فناوری در شهرستان‌های مختلف خراسان ر ضوی، یک فرصت طلایی برای جهش تولید محسوب می‌شود.

دکتر مسعود میرزائی شهرابی خطاب به مدیران این شرکت های دانش بنیان، افزود: برای ایستادن روی پای خود و رسیدن به مرحله بلوغ و ارائه محصول به جامعه، باید تلاش مضاعفی صورت گیرد و بر همین اساس توصیه می‌شود برای پیمودن این مسیر از همین ابتدای راه، باید با تلاش و پشتکار کفش‌های پولادین به پا کرد.

وی ادامه داد: برای پیمودن این مسیر باید صبور بود و دست به اقدام‌های شتاب‌زده همچون دریافت فوری تسهیلات، وام و گرفتن سرمایه‌گذار نبود و توصیه می‌شود در مرحله نخست، با قوانین و مقررات لازم آشنا شوید و تحقیق و توسعه را اساس کار خود قرار دهید.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد ضمن توصیه جدی گرفتن تعامل با مسوولان و کارشناسان پردیس در کنار مراکز رشد، اضافه کرد: از تیم خود، یک نفر را مسوول فراگیری و تکمیل مستندات فرآیندهای پذیرش، نظارت، ارزیابی، شناخت خدمات، حمایت‌های پارک و ارائه منظم گزارش های درخواستی قرار دهید.

میرزائی گفت: مدیر مرکز رشد و پردیس، در نقش سلسله مراتب ارتباطی شرکت‌های دانش بنیان، با مجموعه پارک علم و فناوری خراسان رضوی است و باید مسائل و مشکلات‌ شرکت ها با این افراد برای پیگیری و رسیدن به نتیجه بازگو شود. همچنین برخی از دوره‌های آموزشی که حضور شرکت ها در آن مهم و الزامی است بر اساس نیاز مبتنی بر رشد مقدماتی شرکت ها، برای ارتباط و فعالیت بهتر در پارک بر حسب تجربه به دست آمده است.

وی با خطاب قرار دادن مدیران این شرکت ها، افزود: سعی کنید از همین ابتدا با مفاهیم دانش بنیان و شاخص‌های شرکت‌های خلاق، آشنا شوید و با آگاهی کامل در این مسیر قدم بردارید. همچنین شرکت های دانش بنیان تولیدات کیفی و با پیچیدگی فراوان و متنوع داشته باشند تا در شاخص‌های مختلف، رشد متناسبی را تجربه کنند و به عبارتی شرکت های دانش بنیان و به خصوص شرکت های تازه تاسیس، تمام ظرفیت های خود را در یک سبد نگذارند.

وی عنوان کرد: از حضور در رویدادها، نمایشگاه‌ها و به دست آوردن مستمر نیازهای فناورانه شبکه مشتریان با شرکت ها غافل نشوید و همزمان با تکمیل ایده‌محوری و فناورانه خود، نیازهای موجود و بالفعل استان و کشور را رصد کنید.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی ادامه داد: به شرکت های تازه تاسیس توصیه می‌شود، حتماً برند هویتی شرکت خود را از همین ابتدای راه ایجاد کنند و از تبلیغات در کنار رسانه‌ای شدن نام شرکت و محصول‌ خود استقبال کنید و این در حالی است که در برنامه خود، استفاده از مشاوران فناوری و جلسات هم اندیشی برای توانمند کردن شرکت خود غفلت نکنید.

پارک علم و فناوری خراسان با ۳۷۰ شرکت فناور، ۶۰ شرکت جدید و ۱۳۰ شرکت دانش‌بنیان تنها پارک دارای شرایط پارک برتر در میان ۴۹ پارک علم و فناوری کشور است که توانسته است حدود ۶ هزار شغل پایدار در بستر فعالیتهای دانش بنیان ایجاد کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha