سجادی: با آمادگی کامل به جام جهانی می‌رویم/ در مسائل فنی دخالت نمی‌کنم

تهران - ایرنا- وزیر ورزش و جوانان با بیان این‌که در مسائل فنی فدراسیون‌ها دخالت نمی‌کند، گفت: با آمادگی کامل به جام جهانی می‌رویم.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، سیدحمید سجادی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران تصریح کرد: مهره‌ها و بازیکنان خوبی داریم و با آمادگی کامل به جام جهانی می رویم.

وی درباره این‌که آیا اقدام فدراسیون فوتبال در برکناری سرمربی در این زمان درست بوده و چرا وزارت ورزش در این خصوص نظر نداده، گفت: ۵۲ فدراسیون و بیش از ۵۰ انجمن ورزشی داریم که هر کدام سازمان لیگ، امور باشگاه‌ها، سهمیه، انتخابی المپیک و غیره دارند و طبیعتاً چالش هایی هم وجود دارد. 

وی ادامه داد: برداشت اقبال عمومی مردم از فوتبال ما برداشت منطقی است و فراز فرودها ضعف و قوت را می دانند. فوتبال رو به رشد بوده و توسعه، یافته است.

وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر لزوم بر اتخاذ تدابیر مدیریتی در شرایط خاص گفت: فدراسیون فوتبال با سرپرست اداره می شود و با بررسی صلاحیت کاندیداها، فدراسیون آماده انتخابات هشتم شهریور می‌شود.

سجادی با اشاره به موضوع انتخاب کادر فنی تیم ملی فوتبال گفت: در حال بررسی تغییرات و تحولات هستیم و آقای ماجدی هم به عنوان سرپرست فدراسیون در جلسات حضور دارد.

وی با تأکید بر این‌که در بحث سرمربی تیم ملی فوتبال اختلاف نظری وجود ندارد، گفت: فدراسیون درحال تصمیم گیری در این زمینه است و اختلاف نظری وجود ندارد و ما به تصمیم فدراسیون احترام می‌گذاریم.

وزیر ورزش با تأکید بر این‌که درباره مسائل داخلی و فنی فدراسیون‌ها اظهار نظر نمی‌کنم، گفت: من مدیر کلان ورزش و جوانان هستم و هرگونه اظهار نظر فنی درباره مسائل داخلی فدراسیون‌ها و انجمن‌ها، به دور از اصول مدیریت و موجب گرفته شدن انگیزه عمل و استقلال تصمیم گیری از همکارانم است.

سجادی درباره برنامه‌ریزی برای حضور موفق تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: مسئولیت پیگیری مسائل مربوط به فوتبال در جام جهانی قطر بر عهده آقای دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور است.

وی ادامه داد: علاوه بر همکاری‌های آقای ماجدی در این زمینه، آقای امیرعبدلللهیان وزیر امور خارجه هم برای برگزاری بازی‌های تدارکاتی تلاش فراوانی می‌کند. 

وزیر ورزش و جوانان درباره سفر خود به قطر گفت: به قطر رفتم چون در کنار حضورمان در جام جهانی می‌خواهیم به‌خاطر همسایگی با قطر بیشتر فعال و در تعامل باشیم و کمک کنیم.

وی با اشاره به این‌که بعد از المپیک، جام جهانی از مهم‌ترین رخدادهای ورزشی دنیاست، ادامه داد: زوایای مختلفی برای همکاری در بازی‌های قطر داریم که بحث حمل و نقل و پایانه‌های دریایی و مسائل گردشگری و پیوست‌ فرهنگی از جمله آنهاست.

سجادی درباره بازی‌های تدارکاتی تیم ملی هم چنین گفت: تنها برای یک بازی می‌توانستیم از فیفا دِی استفاده کنیم که بازی انجام نشد و نمی‌دانم چه کسی بازی با کانادا را برنامه‌ریزی کرد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: می‌خواستیم بازی تدارکاتی را در قطر برگزار کنیم که عده‌ای استقبال و عده‌ای هم انتقاد کردند که خود قطر در اسپانیا بازی می کند و چرا باید ما در هوای گرم قطر بازی کنیم اما این تصمیمی بود که فدراسیون گرفت و ما هم حمایت کردیم. 

سجادی درباره دیدارش با اعضای تیم ملی فوتبال در قطر گفت: روزی که با الجزایر بازی داشتیم خودم آنجا رفتم و مسئولان تیم ملی فوتبال به من اعتماد کردند و موارد محرمانه و خصوصی را با من در میان گذاشتند و از جزئیات مسائل آگاهم.

وی ادامه داد: من زودتر از تیم به هتل رفتم و تا ساعت ۲ بامداد با فوتبالیست‌ها در هتل بودم ‌و یا وزیر ورزش قطر هم دیدار و از کمپ‌های آنجا بازدید کردم.

سجادی گفت: ارتباط‌مان با فدراسیون تا جایی که در کار آنها دخالت نشود، خوب است و هر تصمیمی که بگیرند برای ما محترم است و اگر از ما هم نظر بخواهند، حتماً نظر می پ‌دهیم.

وی اذعان کرد: به دوستان عزیز در ورزش کشتی اعتماد کردیم نتیجه را دیدیم و به فوتبال هم اعتماد می‌کنیم و ان‌شاءالله‌ نتیجه‌اش را می‌بینیم.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha