ثبت ملی ۶ اثر طبیعی به استاندار اردبیل ابلاغ شد

اردبیل - ایرنا - قائم مقام وزیر و معاون وزارت میراث‌فرهنگی کشور در نامه‌های جداگانه به استاندار اردبیل مراتب ثبت ۶ اثر در فهرست میراث طبیعی ملی را ابلاغ کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از میراث‌ فرهنگی اردبیل ، علی دارابی در نامه‌های جداگانه مراتب ثبت ۶ اثر از شهرستان‌های اردبیل، خلخال و نیر در فهرست میراث طبیعی ملی را به استاندار اردبیل ابلاغ کرد.

قائم مقام وزیر و معاون میراث‌ فرهنگی در این نامه‌ها از ثبت ملی "درخت کهنسال اوجا (قره آغاج)" در شهرستان خلخال ، "چشمه آبگرم قینرجه" در شهرستان نیر ، "درخت گردوی کهنسال بال اوغلان روستای شال" در شهرستان خلخال ، "چشمه‌های آبگرم یئدی بولوگ سردابه" در شهرستان اردبیل ، "درخت گردوی کهنسال یوزه ریشه روستای شال" در شهرستان خلخال و "درخت کهنسال آزاد (سغ دار) روستای شال" در شهرستان خلخال خبر داده است.

مراتب ثبت ملی ۶ اثر طبیعی به استاندار اردبیل ابلاغ شد

علی دارابی در این نامه افزوده است: آثار مذکور ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت وزارت میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌ دستی است و تدوین ضوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم آثار برعهده سازمان خواهد بود و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر اصالت اثر شود ممنوع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha