۱۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۰۹
کد خبرنگار: 2199
کد خبر: 84811112
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شرکت ملی آزادراه اقدامی برای بهسازی آسفالت آزادراه زنجان- تبریز انجام نداده است

زنجان – ایرنا – مدیر کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ۶۷ درصد روکش آسفالت باند شمالی و ۵۳ درصد روکش آسفالت باند جنوبی آزادراه زنجان - تبریز دچار خرابی شدید می باشد که شرکت ملی آزادراه قدمی برای بهسازی آسفالت این مسیر برنداشته است.

جعفر قزوینیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲ قرارداد برای اجرای عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت آزادراه زنجان – قزوین با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال منعقد و عملیات اجرایی آن از اردیبهشت ‌ماه سالجاری آغاز ‌شده است.
وی تاکید کرد: در مجموع ۲۰ قرارداد در حوزه نگهداری راه‌ها با اعتباری بیش از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در دست اجرا است.
مدیر کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۲۴ هزار تن آسفالت جهت لکه‌گیری و روکش آسفالت راه‌های اصلی، فرعی و روستایی محورهای مواصلاتی استان و به‌ منظور ارتقا ایمنی راه‌ها استفاده ‌شده است.
قزوینیان به وضعیت روکش آسفالت در آزادراه زنجان - تبریز اشاره کرد و ادامه داد: ۶۷ درصد روکش آسفالت باند شمالی و ۵۳ درصد روکش آسفالت باند جنوبی این آزادراه دچار خرابی شدید است.
وی یادآوری کرد: این مساله موجب نارضایتی کاربران جاده و به خطر افتادن ایمنی آنها شده و با توجه به اهمیت این آزادراه در کریدور شرق به غرب کشور وضعیت آسفالت آن به هیچ وجه مناسب نبوده و نیازمند بهسازی اساسی است.
 مدیر کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: شرکت ملی آزادراه ها به عنوان متولی فعلی نگهداری آزادراه زنجان – تبریز بر اساس قانونی باید بعد از ۱۲ سال از بهره برداری آن نسبت به بهسازی روکش آسفالت این مسیر اقدام کند.
قزوینیان متذکر شد: تاکنون با وجود مکاتبه ها و درخواست های بسیار زیاد، هیچ اقدام موثری درخصوص بهسازی روکش آسفالت آزاد راه توسط شرکت ملی آزادراه ها انجام نشده واین مسیر به حد بحران رسیده و مقامات قضایی استان نیز به این قضیه ورود پیدا کرده اند. 
  وی به وضعیت خرابی روکش آسفالت در آزادراه زنجان- قزوین اشاره کرد و ادامه داد: با بررسی‌های به‌عمل‌آمده، وضعیت حدود ۳۵ درصد از رویه آسفالت در آزادراه زنجان – قزوین درباند جنوبی و ۲۴ درصد درباند شمالی  به ‌صورت طولی دچار خرابی بسیار شدید است که باید ترمیم شود.
مدیر کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت:  سال گذشته و سه ماه نخست سالجاری لکه‌گیری و روکش آسفالت هفت کیلومتر در باند جنوبی با ۱۷ هزار تن و لکه‌گیری و روکش آسفالت باند شمالی ۱۲ کیلومتر نیز با ۲۸ هزار تن  آسفالت انجام ‌شده است.
قزوینیان اظهارداشت: پیش ‌بینی می‌شود جهت بهسازی این آزادراه در باند جنوبی۲۳۲ هزار تن و در باند شمالی نیز ۱۹۳ هزار تن آسفالت نیاز باشد.
 وی تاکید کرد: با توجه به شرایط آب ‌وهوایی استان زنجان و کوتاه بودن فصل اجرای پروژه‌های راهداری، تخصیص اعتبارات به ‌موقع و پرداخت مطالبات پیمانکاران می‌تواند کمک شایان توجهی به روند اجرای پروژه‌ها داشته باشد.
به گزارش ایرنا، ۷۸ دستگاه نظارت تصویری(رفت و برگشت) و ۶۰ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۳۲ سامانه ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان – قزوین و پنج سامانه توزین در حال حرکت(WIM) در محورهای مواصلاتی استان است. 
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزارو ۸۴۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha