اورجعلی علیزاده، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح در راستای خدمات دهی مناسب به مسافران جاده ای از روز گذشته آغاز شده و تا ۲۱ تیر در پایانه های مسافری استان اجرا می شود.
وی اظهار داشت: این طرح در چارچوب نظارت بر اجرای تبصره ۱و ۲ ماده ۶ ضوابط حمل و نقل مسافر و بند ۶ منشور حقوق مسافر در پایانه های عمومی و اختصاصی شرکت های حمل و نقل در پایانه های مسافری استان اجرا می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای آذربایجانشرقی گفت: کنترل در مقصد ناوگان ورودی به استان، استفاده از سامانه پلاک خوان و سپهتن برای کنترل زمان سفر از مبداء تا مقصد، استفاده از ظرفیت کلیه تشکل های صنفی استان، اطلاع رسانی مسیرهای ارتباطی به مسافران برای انعکاس شکایات و پاسخگویی فوری به شکایات و نظرات دریافتی مسافران از مهمترین موارد این طرح است.
علیزاده، ادامه داد: با ابلاغ دستورالعمل این طرح تاکید شده نظارت ها به طور مستمر و موثر استمرار یابد و با استفاده از تجارب اجرای طرح و ابلاغ آن به نمایندگان اداره کل مستقر در پایانه های عمومی مسافری در طول سال نیز اقدامات لازم انجام شود.
وی با بیان اینکه بررسی و برخورد با تخلفات در کمیسیون های فوق العاده نیز در این طرح در دستور کار قرار دارد، اعلام کرد: مسافران می توانند در صورت برخورد با این موارد از طریق سامانه گویای ۱۴۱ اطلاع رسانی کنند تا رسیدگی شود.
به گزارش ایرنا، ناوگان مسافری آذربایجان شرقی دارای ۶۴۴ دستگاه اتوبوس، یک هزار و ۲۲۷ دستگاه مینی بوس و ۷۹۶ دستگاه سواری کرایه بوده و ۱۲۵ شرکت و موسسه مسافری در استان فعالیت می کنند.
نظر شما