مدیرکل راهداری کرمان: تاخیر حرکت ناوگان مسافربری استان کنترل می‌شود

کرمان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: طرح ویژه کنترل تاخیر در مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوسی این استان باتوجه به تماس ها و گزارشات مکرر و آمار فزاینده شکایات مسافران اجرا می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان، احسان عراقی‌زاده افزود: مسافران بسیاری از تاخیر در حرکت و حین سفر اتوبوس‌های برون شهری در پایانه های عمومی مسافری و همچنین پایانه‌های اختصاصی شرکت‌های حمل و نقل گلایه مند بودند.

وی با اشاره به اجرای طرح کنترلی ویژه که از ۱۲ تا ۲۱ تیرماه در تمامی پایانه های عمومی مسافری استان کرمان، اظهار داشت: اجرای این طرح به استناد بند ششم منشور حقوق مسافران به معنای برخورد قانونی با هرگونه تاخیر ناوگان مسافربری است، ضمن اینکه متخلفان به کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ معرفی می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان تصریح کرد: موضوع رسیدگی به تخلفات بخش حمل ونقل مسافر با جدیت بیشتری در دستور کار این اداره کل و ادارات شهرستانی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: بحث تاخیر در حرکت اتوبوس ها در آغاز سفر و در حین سفر در ۹ پایانه مسافربری استان با حضور مستمر مسئولان اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان پایش و پیگیری می‌شود.

عراقی زاده خاطرنشان کرد: شایسته نیست که مسافران در فصل تابستان و در اوج گرمای هوا، معطل بمانند لذا متخلفان‌ بخش حمل ونقل بویژه در تاخیرها به کمیسیون های یادشده معرفی و تخلف آنها بصورت فوق العاده مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و مجازات‌های متخلفان نیز لازم الاجرا خواهد بود.

وی گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۱ کمیسیون ماده ۱۱، ۱۵۷ کمیسیون ماده ۱۲ و ۲۵ کمیسیون ماده ۱۴ برای رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل ونقلی و رانندگان حمل کالا و مسافر در استان کرمان برگزار شده و بر اساس نوع تخلف و تکرار آن مجازات های متعددی اتخاذ شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان به میزان جابجایی مسافر از مبدا شهرستان های سراسر استان کرمان به نقاط مختلف کشور اشاره کرد و گفت: ناوگان مسافربری جاده ای این استان حدود هشت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مسافر را طی سال ۱۴۰۰ جابه‌جا کرده‌اند و حدود ۷۰۰ هزار سفر انجام شده است.

وی ادامه داد: این میزان سفر به همت حدود چهار هزار و ۳۰۰ راننده بخش حمل و نقل مسافر، ۸۶ شرکت و موسسه مسافربری جاده‌ای و از ۹ پایانه انجام گرفته است.

عراقی زاده در پایان یادآور شد: برای اجرای بهتر حقوق مسافران در سفرهای جاده‌ای منتظر همکاری مردم عزیزمان هستیم.

وی افزود: کوتاهترین راه این است که مراتب را در صورت مشاهده هر نوع تخلف بویژه تاخیر در حرکت ناوگان مسافربری، از طریق سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ به ما اطلاع دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha