مشکل ۲۲۷ واحد تولیدی در ستاد تسهیل خراسان رضوی بررسی شد

مشهد-ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طی سه ماهه نخست امسال کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مشکل ۲۲۷ واحد تولیدی را بررسی کرد و راه‌حل‌های موثر برای آنها ارایه داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، امیررضا رجبی افزود: این واحدهای تولیدی با سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، اشتغالزایی برای چهار هزار و ۸۰۰ نفر را فراهم کرده‌اند. 

وی بیان کرد: مشکل این واحدها در ۴۲ جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی بررسی شده است.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی اظهار داشت: با توجه به اینکه تلاش شده همزمان با رفع موانع تولید، اصلاح زیرساختها و بهبود فرایند حمایت و توسعه بخش صنعت در دستور کار باشد در سه ماهه مزبور تعداد پرونده های ورودی به گروههای کاری ذیل کارگروه تسهیل در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش داشته که بیانگر توجه به موضوع دستگاه محوری در پیگیری حل مسائل تولید بوده است.

رجبی بیان کرد: از مهمترین موضوعات مصوب شده در نشستهای کارگروه ستاد تسهیل خراسان رضوی می توان به تخصیص زمین، اعطای مهلت استفاده از خدمات بانکی، تقسیط بدهی تامین اجتماعی ومالیات ، تسهیلات بانکی، برقراری انشعابات زیرساخت، توسعه و بازنگری محدوده های معدنی، اصلاح جواز تاسیس، پیگیری رفع تعهدات ارزی ، معافیت حق بیمه و تامین مواد اولیه اشاره کرد که ۶۲ درصد از مصوبات را شامل شده است.

وی افزود: ۱۲ درصد از مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی در حوزه سیاست‌گزاری و اعمال فرآیندهای قانونی مطرح شده و ۲۶ درصد از مصوبات مربوط به سایر بخشها است.

به گزارش ایرنا، کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به موجب مواد الحاقی قانون تسهیل و رفع موانع تولید در سال ۱۳۹۴ در کشور تاسیس شد. پس از آن بنا شد شعب استانی این ستاد نیز در سراسر کشور به ریاست استانداران تشکیل شده و مشکلات تولیدکنندگان را بررسی کنند.

طبق قانون، این ستاد می‌تواند با بررسی وضعیت مجموعه‌های تولیدی با درخواست تقسیط و امهال وام‌های دریافتی آنان موافقت کرده و دستور لازم را در این خصوص به بانک‌ها بدهد، ضمن اینکه مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و شعب استانی آن لازم الاجراست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha