۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۱۷
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84809536
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار سفر استانی دولت به مینودشت ابلاغ شد

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار مینودشت گفت: ۱۷ هزار و ۱۵۵ میلیارد ریال سهم اعتباری این شهرستان از سفر ۱۳ اسفند پارسال رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به گلستان ابلاغ شد که بخش عمده این اعتبار برای تکمیل سد نرماب چهل چای هزینه خواهد شد.

محمدتقی قزل سفلی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: از منابع مالی پیش بینی شده سفر هیات دولت به گلستان ۱۲ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال مربوط به تکمیل پروژه‌های عمرانی و چهار هزار و ۷۴۵ میلیارد ریال در قالب منابع تسهیلاتی برای اجرا یا تکمیل طرح های اقتصادی و اشتغالزا است.

وی اضافه کرد: بیشتر منابع اعتباری و تسهیلاتی پیش بینی شده برای مینودشت از محل سفر آیت الله رییسی به گلستان، طی سال جاری تا پایان خرداد سال آینده و بخش اندکی نیز در سال‌های آینده تخصیص و هزینه خواهد شد.

قزل سفلی ادامه داد: آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، جهادکشاورزی، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت نیرو از دستگاه‌های اجرایی و خدماتی مینودشت هستند که از منابع اعتباری و تسهیلاتی سفر دولت به گلستان برخوردار شدند.

فرماندار مینودشت گفت: بیشترین اعتبار پیش بینی شده از منابع اعتباری سفر رییس جمهور به گلستان مربوط به وزارت نیرو به مبلغ ۱۰ هزار و ۵۳۵ میلیارد ریال است که باید تا خرداد سال آینده صرف تکمیل سد نرماب چهل چای مینودشت، طرح‌های آبرسانی و بهسازی شبکه فرسوده برق این شهرستان شود.

 وی یادآور شد: سد نرماب چهل چای مینودشت از مهمترین پروژه‌های ملی وزارت نیرو در گلستان به شمار می‌رود که عملیات احداث آن در سال ۱۳۹۰ با اعتبار اولیه چهار هزار میلیارد ریال ( ۸۵ درصد فاینانس داخلی و سهم قرارگاه خاتم‌ و ۱۵ درصد سهم دولت) بر روی سه رودخانه نرماب، چهل‌چای و خرمالو این شهرستان آغاز شد و قرار بود تا سال ۱۳۹۵ به بهره‌برداری برسد اما به سبب عدم تخصیص کامل اعتبارات مورد نیاز هم اکنون پیشرفت فیزیکی بدنه اصلی آن به ۹۰ درصد رسیده است.

قزل سفلی افزود: این سد که از نوع خاکی همگن به ارتفاع ۶۰ متر، عرض تاج سد ۱۰ متر و طول تاج ۸۰۷ متر یکی از طرح‌های مهم عمرانی و زیربنایی گلستان است و ظرفیت ذخیره ۱۲۵ میلیون مترمکعب آب و قابلیت تنظیم تا ۱۹۲ میلیون مترمکعب را دارد، علاوه بر رفع کمبود آب آشامیدنی افزون بر ۵۵۰ هزار نفر جمعیت چهار شهر و ۱۳۰ روستای شرق استان، تامین آب ۱۸ تا ۲۴ هزار هکتار اراضی زراعی منطقه و نیز کنترل و ذخیره سیلاب‌های فصلی را برعهده خواهد داشت.

وی اضافه کرد: پس از وزارت نیرو، راه و شهرسازی با هزار و ۸۰ میلیارد ریال در رده دوم منابع  اعتباری پیش بینی شده سفر هیات دولت به گلستان، جهادکشاورزی با ۴۶۰ میلیارد ریال و بنیاد مسکن با ۲۵۰ میلیارد ریال در رده‌های بعدی تخصیص اعتبارات سفر قرار دارند. 

قزل سفلی ابراز امیدواری کرد با تخصیص کامل اعتبارات سفر رییس جمهور به گلستان، برخی کمبودهای زیرساختی مینودشت از جمله تکمیل سد نرماب و چهل چای و حوزه راه‌های این شهرستان برطرف شود.

شهرستان مینودشت با افزون بر ۸۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha