بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه لردگان اختصاص یافت

شهرکرد- ایرنا- فرماندار لردگان گفت: در جریان سفر رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت به استان یک هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌ها و بخش‌های مختلف این شهرستان اختصاص داده شد که با جذب آن طی سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تحول چشمگیری در این شهرستان صورت می گیرد.

رضا بابامیر ساطحی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه‌بر این اعتبار، ۲۰ میلیارد تومان اعتبار جداگانه برای احیای واحدهای صنعتی نیمه تعطیل شهرستان نیز از سوی نماینده ویژه رییس‌جمهور در شهرستان لردگان اختصاص داده شد تا در قالب تسهیلات کم‌بهره زمینه راه‌اندازی این واحدها فراهم شود.

وی ادامه داد: اعتباراتی که در سفر رییس‌جمهور به استان برای شهرستان لردگان مصوب شده است در حوزه آبرسانی روستایی و شهری، توسعه فضاهای آموزشی، حفاظت از منابع طبیعی، توسعه امکانات حوزه سلامت، ایجاد زیرساخت‌های آب، برق و گاز در مناطق روستایی و توسعه راه‌ها هزینه می‌شود.

فرماندار لردگان با بیان اینکه ۵۳ روستای شهرستان لردگان با تنش آبی روبرو است، تصریح کرد: همچنین از مجموع ۲۹۵ روستای شهرستان لردگان، ۲۴ روستا با تانکر آبرسانی سیار می‌شود از همین رو امید می‌رود با جذب اعتبارات سفر رییس‌جمهور در حوزه آبرسانی تا پایان سال ۱۴۰۲ هیچ یک از روستاهای این شهرستان آبرسانی سیار نشود و تنش آبی برطرف شود.

بابامیر با اشاره به اقدامات محرومیت‌زدایی قرارگاه امام حسن(ع) در شهرستان لردگان، اظهار داشت: از سوی این قرارگاه احداث سه مجتمع آبرسانی روستایی اوره- بارز، دهنو - گودرز و شیرمرد در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود طی ۲ سال آینده زیرساخت برق و گاز نیز در تمامی روستاهای شهرستان لردگان ایجاد شود و در تمامی مناطق روستایی شهرستان خدمات بهداشتی توسعه یابد.

به گزارش ایرنا، لردگان در ۱۷۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهور و تعدادی از اعضا هیات دولت ۱۹ خردادماه به چهارمحال و بختیاری سفر کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha