۱۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۵۸
کد خبرنگار: 1208
کد خبر: 84808950
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واکنش کرملین به هاکی بازی نکردن رئیس جمهوری فنلاند با «پوتین»

تهران- ایرنا- کاخ کرملین در واکنش به اظهارات رئیس جمهوری فنلاند مبنی بر اینکه دیگر «با ولادیمیر پوتین» هاکی روی یخ بازی نمی‌کند، اعلام کرد که این موضوع فاجعه چندان بزرگی برای پوتین نیست.

به گزارش ایرنا، «سائولی نینیستو» به تازگی در گفت‌وگو با نشریه ایتالیایی لاریپابلیکا در واکنش به حضور در وی در سال ۲۰۱۲ در یک دیدار هاکی روی یخ با رئیس جمهوری روسیه و احتمال تکرار این اتفاق گفت: نه، دیگر بازی نخواهم کرد. 

وی در ادامه افزوده بود که دیگر پوتین را یک «شریک» در نظر نمی‌گیرد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرمیلین در واکنش به این اظهارات ضمن تاکید بر تاثیر مثبت ورزش روی روابط سیاسی، گفت: ورزش و ورزش‌های تیمی مثل هاکی، به ایجاد اعتماد مشترک کمک می‌کند و از این زاویه، در برهه‌ای بسیار خوب و اقدامی مثبت در ابتدای مسیر ریاست جمهوری نینیستو بود. 

وی افزود: حالا او می‌گوید که دیگر بازی نخواهد کرد اما پوتین در تیمش کمبود بازیکن ندارد و به همین دلیل است که هاکی بازی می‌کند و این کار را به طور مداوم انجام می‌دهد. 

رئیس جمهوری روسیه به واسطه اینکه هوادار دو آتشه هاکی است، شهرت داشته و به طور مداوم در لیگ نایت هاکی در کشورش حضور می‌یابد؛ لیگی که در با ابتکار وی در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد.

اظهارات نینیستو پس از آن مطرح شده که توافق میان فنلاند و سوئد برای پیوستن به ناتو به تیتر نخست روزنامه‌ها بدل و در آن روابط روسیه و فنلاند نیز برجسته شده است.

پوتین در واکنش به این تحولات گفته است که «مشکلی که متاسفانه با اوکراین داریم را با سوئد و فنلاند نداریم. هیچ مناقشه قلمرویی وجود ندارد و در مورد پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو هیچ نگرانی نداریم.

بدنبال حمله روسیه به اوکراین، هاکی به یکی از ورزش‌هایی بدل شد که تحریم‌هایی را علیه روسیه وضع کرده است.

فدراسیون بین‌المللی هاکی روی یخ روسیه را از رقابت‌های جوانان قهرمانی جهان و مردان قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳ حذف کرده است؛ دومین رویداد به میزبانی مشترک فنلاند و لیتوانی برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha