مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی در همدان برگزار شد

همدان- ایرنا- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان از انجام مرحله استانی هشتمین جشنواره نوجوان خوارزمی در دوره اول متوسطه و با مشارکت دانش آموزان در این استان خبر داد.

احمد آقامحمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی دوره اول متوسطه، هفتم تا نهم تیر به صورت مجازی و با بهره گیری از تجهیزات و امکانات دبیرستان پسرانه خلیج فارس ناحیه یک همدان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه محور مناظره علمی نیز به صورت حضوری در آموزشگاه دخترانه ریحانه النبی ناحیه ۲ همدان برگزار شد، اظهار داشت: در این مرحله که با حضور دانش آموزان منتخب دختر و پسر دوره اول متوسطه مناطق آموزشی استان برگزار شد، آثار شرکت کنندگان در محورهای مختلف ارائه شد.

آقامحمدی تصریح کرد: در این جشنواره دانش آموزان در ۹ محور زبان و ادبیات فارسی، پژوهش، فعالیت‌های آزمایشگاهی، دست سازه، زبان انگلیسی، بازارچه کار و فناوری، ریاضی، برنامه نویسی و مناظره علمی"مطالعات اجتماعی" با یکدیگر رقابت کردند.

مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی در همدان برگزار شد

وی با اشاره به اینکه برخی از دانش آموزان در چند رشته این جشنواره شرکت کردند، خاطرنشان کرد: هشتمین دوره این جشنواره از مهر سال ۱۴۰۰ با مشارکت ۱۰۷ هزار و ۷۴۹ نفر-رشته در همه آموزشگاه های دوره‌ی اول متوسطه استان آغاز به کار کرده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان تاکید کرد: دانش آموزان منتخب پس از سپری کردن مراحل آموزشگاهی و منطقه‌ای، به مرحله استانی این جشنواره راه پیدا کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۳۵۰ دانش آموز منتخب از مناطق ۱۹ گانه آموزشی به مرحله استانی راه پیدا کردند، ادامه داد: پس از ارایه و دفاع از آثار شرکت کنندگان، رتبه‌های نخشت تا سوم از هر محور معرفی و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

آقامحمدی افزود: دانش آموزانی که در رتبه نخست هر محور قرار می‌گیرند، به مرحله کشوری معرفی خواهند شد.

وی تصریح کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی یک رویداد علمی با اهداف بسیار آموزشی است که رقابت و مسابقه به در آن جایی ندارد، دانش آموزان باید با حضور در این جشنواره از موضوعات آموزشی و تجربیات دیگر دانش آموزان استفاده لازم را برده تا بتواند در آینده از آن سود ببرند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی درآموزش حرفه ها، افزایش اعتماد به نفس، خودباوری و حضور در اجتماعات دانش آموزان نقش دارد.

«بازارچه های کسب و کار دانش آموزی»، «پژوهش»، «دست سازه»، «ریاضی»، «زبان و ادبیات فارسی»، «زبان خارجی»، «فعالیت های آزمایشگاهی»، «برنامه نویسی بر اساس زبان برنامه نویسی استاندارد» و «مناظره علمی»، از مهم ترین محورهای هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی است.

 هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی در چهار مرحله مدرسه ای، منطقه ای، استانی و کشوری برگزار می شود. مرحله کشوری این جشنواره، تا پایان مرداد سال جاری به پایان خواهد رسید.

در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بیش از ۳۰۷ هزار دانش آموز در مدارس استان همدان تحصیل کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha