۱۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۴۹
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84808879
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مغرب آماده افتتاح سفارتش در فلسطین اشغالی است

۱۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۴۹
کد خبر: 84808879
مغرب آماده افتتاح سفارتش در فلسطین اشغالی است

تهران-ایرنا- منابع خبری فرانسه از افتتاح قریب‌الوقوع سفارت مغرب در فلسطین اشغالی خبر دادند.

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا، مجله فرانسوی «John Afrique» گزارش داد که کشور (سازشگر) مغرب در حال آماده شدن برای افتتاح سفارتش در اراضی اشغالی است.

به نوشته این مجله فرانسوی، "یائیر لاپید" وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در یک کنفرانس مطبوعاتی در تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۵ خردادماه) گفته بود که «ناصر بوریطه» (وزیر امور خارجه مغرب) تابستان امسال از تل آویو بازدید خواهد کرد و هم زمان سفارت اسراییل (رژیم صهیونیستی) در مغرب و سفارت مغرب در اسراییل (فلسطین اشغالی) افتتاح خواهد شد.

بنابر گزارش ها، تاکنون وزارت امور خارجه مغرب این خبر را تکذیب نکرده، اما یک دیپلمات سفارت آمریکا در رباط مدعی شد که متحدان آمریکا به زودی سفارتخانه‌های خود را در اسراییل (سرزمین های اشغالی) افتتاح خواهند کرد و به زودی با تقویت روابط بین رباط و تل آویو، فرصت‌های جدیدی برای صلح! منطقه فراهم می‌شود.

پس از امضای پیمان اسلو در سال ۱۹۹۳ میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین، روابط سطحی میان تل‌آویو و رباط برقرار شد، اما مغرب در سال ۲۰۰۲ با آغاز انتفاضه دوم روابط خود با رژیم صهیونیستی را قطع کرد.

پس از آن مغرب و رژیم صهیونیستی دوباره با میانجیگری آمریکا، درباره عادی‌سازی روابط در  ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ (۱۳۹۹/۰۹/۲۰) به توافق دست یافتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha