۱۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۳۷
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84808769
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شدت گرمای هوای کردستان کاسته می‌شود

۱۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۳۷
کد خبر: 84808769
شدت گرمای هوای کردستان کاسته می‌شود

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: دمای هوای استان روند کاهشی داشته و تا روز سه‌شنبه به طور میانگین سه تا پنج درجه سانتی‌گراد خُنک‌ می‌شود.

علی پناهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شبانه‌ روز گذشته شهر هزارکانیان دیواندره و روستای قاملو قروه با دمای ۹ درجه خُنک‌ترین و روستای سلین در سروآباد با دمای ۴۳ درجه سانتی‌گراد گرمترین نقاط استان بودند.

وی افزود: در این مدت، دمای شهر سنندج مرکز استان نیز در خُنک‌ترین حالت ۱۵ درجه گزارش شد و در گرمترین ساعت به ۴۰ درجه سانتی‌گراد رسید.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته شهرهای یاسوکند با سرعت ۴۷ کیلومتر بر ساعت و زرینه و موچش با ۴۳ کیلومتر بر ساعت بیشترین سرعت وزش باد را داشتند، اضافه کرد: سرعت وزش باد در بعدازظهرهای هفته جاری نیز قابل ملاحظه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هوای استان در هفته جاری آرام و پایدار و آفتابی است، یادآور شد: با توجه به وزش باد در هفته جاری امکان آتش سوزی در مراتع استان وجود دارد که لازم است تمهیدات لازم اندیشیده شود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha