۱۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۱۴
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 84808719
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۸۰۰ هزار نوبت واکسیناسیون رایگان دام در شیروان انجام شد

بجنورد-ایرنا- رییس شبکه دامپزشکی شیروان گفت: در سه ماهه امسال، ۸۳۱ هزار و ۴۶۲ واکسن دامی رایگان توسط پرسنل این اداره در شهرستان تزریق شد که کمک شایانی به سلامتی دام ها می کند.

حسن ایزانلو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ۱۸۳ هزار و ۲۳۰ راس واکسیناسیون برای عشایر بوده است که این عملیات شامل مایه کوبی دام سبک علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک، دام سبک علیه آبله، دام سبک و سنگین علیه شاربن و دام سبک  علیه تب برفکی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست امسال ۵۱ هزار و ۸۸۴ راس دام سبک واکسن بروسلوز دریافت کردند و هزار و ۷۴۲ قلاده سگ نیز علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

ایزانلو با اشاره به میزان حساسیت بیماری تب برفکی برای صنعت دام‌پروری، اضافه کرد: به تمام دامداران و دام‌پروران توصیه می‌شود برای سلامتی دام‌های خود همکاری لازم را با اکیپ‌های مایه‌کوبی اعزامی از سمت اداره دامپزشکی را داشته باشند.

رییس شبکه دامپزشکی شیروان گفت:: در صورت مشاهده دام‌های مشکوک به علائم تب برفکی حتماً به نزدیک‌ترین اداره دامپزشکی مراجعه شود یا اینکه با سامانه تلفنی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی تماس بگیرند.

شهرستان شیروان بیش از ۵۵۰ هزار راس دام سبک و ۱۸ هزار راس دام سنگین روستایی و ۳۵۰ هزار راس دام عشایر دارد.

نزدیک به ۴۰ درصد از جمعیت دامی عشایر خراسان شمالی متعلق به عشایر شیروان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha