توسعه زیرساخت‌های گردشگری اردبیل برای رویداد بین‌ المللی۲۰۲۳ در اولویت باشد

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل با تاکید بر لزوم شناسایی ظرفیت‌های صادراتی استان و معرفی آن به کشورهای هدف گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری اردبیل برای رویداد بین‌المللی ۲۰۲۳ در اولویت باشد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، سیدحامد عاملی در نشست برنامه‌ریزی برای استقبال از گردشگران کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳ اظهار کرد: باید با هدف‌گذاری دستاوردهایی که از این فرصت مهم اقتصادی و گردشگری برای استان اردبیل حاصل می‌شود را عملیاتی کنیم که در این راستا شناسایی محورهای زیرساختی گردشگری و نیازهای این بخش دارای اولویت بوده و باید در مرحله اول انجام شود.

وی افزود: معرفی استان اردبیل به کشورهای عضو اکو، برندسازی، جذب سرمایه‌گذاران و استخراج روش‌های عملیاتی شدن این اقدامات به‌صورت جزئی مورد تأکید بوده و باید بسته‌های مشترک و متناسب با تقاضای کشورهای مد نظر طراحی و ارائه شود.

استاندار اردبیل گفت: در سال‌جاری حدود ۷۰۰ هزار گردشگر خارجی به کشور وارد شده و این‌ که سهم استان اردبیل از این تعداد گردشگر چه تعداد بوده، باید مشخص و هدف‌گذاری برای افزایش آن انجام شود.

عاملی ادامه داد: معرفی ظرفیت‌های صادراتی و کشورهایی که لازم است این ظرفیت‌ها به آن‌ها معرفی شود نیز باید مدنظر کمیته‌های تخصصی قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود برخی اشتراکات فرهنگی و زبانی با تعدادی از کشورهای عضو اکو، معرفی ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی با استفاده از تعریف رویدادهای مهم فرهنگی برای ایجاد زمینه حضور گردشگران ضروری است.

استاندار اردبیل بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی اکو، توانمندسازی و ارتقای ظرفیت مردمی در تعامل و جذب گردشگران، تولید محتواهای قابل ارائه در سطح بین‌المللی از ظرفیت‌های گردشگری استان و ایجاد ارتباط پایدار و مستمر، از دیگر اقدامات قابل اجرا در دبیرخانه برنامه‌ریزی برای جذب گردشگر در سال ۲۰۲۳ است.

عاملی گفت: فعال شدن تمامی ۶  کمیته مشخص‌ شده برای حضور گردشگران کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳ در اردبیل دارای اهمیت بوده و باید وظایف تخصصی برای هر یک از کمیته‌ها به‌صورت عملیاتی و با جلب همکاری‌های مردمی، حوزه‌های علمی و فرهنگی تعریف شود.

سازمان همکاری اقتصادی (اکو) متشکل از ۱۰ کشور با جمعیتی بیش از ۴۸۰ میلیون نفر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha