۱۰ تیر ۱۴۰۱، ۸:۴۰
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84807546
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی نسبت به وقوع طوفان گرد و خاک در شمال گلستان هشدار داد
عکس آرشیو است

گرگان- ایرنا - مدیرکل هواشناسی گلستان از وزش باد شدید در این استان از اواخر امروز جمعه خبر داد و گفت: وقوع طوفان گرد و خاک و ریزگرد در مناطق شمالی استان محتمل است.

نوربخش داداشی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت : وزش باد شدید از شامگاه امشب آغاز و روز شنبه به حداکثر خود می رسد. 

وی افزود : افزایش ابرناکی آسمان ، رگبار و رعد و برق در مناطق جنوبی استان مشهود خواهد بود و اهالی شهرهای گمیشان، اینچه برون، گنبد و کلاله هم  وقوع  طوفان ریزگرد و گرد و خاک را تجربه خواهند کرد.

مدیرکل هواشناسی گلستان خاطرنشان کرد: استحکام بخشی سازه های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی، بنرها، داربست‌های ساختمانی ضروری بوده و کشاورزان لازم است به توصیه های کارشناسان گوش فرا دهند.

داداشی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود فعالیت سامانه ناپایدار به تناوب تا روز یکشنبه شب ادامه داشته باشد.

۱۵۶ ایستگاه و سامانه هواشناسی از انواع مختلف شامل "سینوپتیک، اقلیم شناسی، باران‌ سنجی، جاده‌ای، جو بالا، باران سنجی خودکار و پایش گرد و غبار" در استان گلستان فعال است.

گلستان با گستره افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع و برخورداری از هفت اقلیم آب و هوایی از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی، از غرب با مازندران و از شمال با ترکمنستان همسایه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha