اصلاح نظام بازار در دستور کار وزارت صنعت قرار دارد

شهرکرد- ایرنا- معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: واسطه‌ها نظام بازار را سوداگری می‌کنند و به‌همین منظور اصلاح نظام بازار در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی برادران شامگاه پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات واحدهای صنعتی غیرمعدنی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: کاهش دخالت در قیمت‌گذاری بازار جزو سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است اما این به‌معنای رها کردن بازار نیست.
وی افزود: انتظار می‌رود انجمن‌های تخصصی در حوزه صنعت، معدن و تجارت برای سهولت کسب و کار نسبت به اجرای قانون، بررسی بازار، جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی، حمایت از حقوق مردم و پیشگیری از سوءاستفاده برخی افراد از نوسانات بازار اقدام کنند.
برادران تصریح کرد: تلاش می‌شود ارتباط مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت با صنعت‌گران و مردم به‌صورت مستمر باشد.
وی با اشاره به تعطیلی و یا تولید کمتر از ظرفیت برخی واحدهای تولیدی کشور و چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در سال‌های گذشته برخی واحدهای تولیدی کوچک بدون تخصص شکل گرفته که اکنون تعطیل شده است.
معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: از ظرفیت‌های موجود در بخش‌های مختلف صنعت چهارمحال و بختیاری برای تقویت و ارتقای حوزه تولید در این استان بهره‌مندی می‌شود.
وی با اشاره به کمبود آب آشامیدنی در برخی شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: شهرک صنعتی بدون آب آشامیدنی معنا ندارد و تامین این مهم به‌عنوان یک زیرساخت از وظایف شرکت شهرک‌های صنعتی استان است.
برادران تاکید کرد: به‌هیچ عنوان پذیرفتنی نیست که سرمایه‌گذارانی به‌علت نبود و یا کمبود آب آشامیدنی در شهرک‌های صنعتی، از انجام سرمایه‌گذاری منصرف شوند، به‌همین علت آب آشامیدنی مورد نیاز شهرک‌ها و نواحی صنعتی چهارمحال و بختیاری باید تامین شود.
وی افزود: برخی مصوبات مجلس شورای اسلامی به‌نفع صنعت، معدن و تجارت نیست و طرح‌هایی برای اصلاح آن تقدیم مجلس کرده‌ایم.
معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: البته این در حالی است که بسیاری طرح‌های مصوب مجلس شورای اسلامی باعث تحول در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت شده است.
وی با اشاره به بالا رفتن هزینه‌های تولید در برخی امور یادآور شد: افزایش بی‌رویه هزینه‌های ثبت در دفاتر اسناد رسمی باید اصلاح یابد و کاهش داده شود.
برادران تصریح کرد: قطعی برق صنایع به‌عنوان دغدغه صنعت‌گران کشور بوده که تدابیری برای رفع آن در سطح ملی اندیشیده است.
وی اصناف و تولیدکنندگان صنعتی را به‌عنوان شریک‌های دولت دانست و یادآور شد: جلوگیری از ایجاد نوسان در بازار نیازمند هم‌اندیشی و تعامل میان مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی است.
به گزارش ایرنا، در این نشست تعدادی از صنعت‌گران چهارمحال و بختیاری نظرات، دیدگاه‌ها، پیشنهادها و انتقادهای خود را درخصوص وضعیت صنعت، معدن و تجارت این استان ارائه کردند.
چهارمحال و بختیاری ۹۶۶ واحد صنعتی فعال دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha