۹ تیر ۱۴۰۱، ۲۰:۰۷
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84807435
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر فرمانده ارتش پاکستان به قطر برای رایزنی پیرامون وضعیت منطقه

تهران- ایرنا- ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان طی سفر رسمی به قطر و دیدار با امیر و برخی از مقامات ارشد این کشور پیرامون آخرین تحولات امنیتی منطقه و همچنین افزایش مناسبات دوجانبه در حوزه‌های دفاعی و نظامی گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا از منابع رسمی پاکستان، فرمانده ارتش این کشور روز پنجشنبه طی بازدید رسمی در دوحه با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، «خالد بن محمد العطیه» معاون نخست وزیر و همچنین با وزیر مشاور در امور دفاع این کشور دیدار کرد. 

روابط عمومی ارتش پاکستان نیز با صدور بیانه‌ای اعلام کرد: ژنرال باجوا در دیدار با امیر علاقه پیرامون موضوعات مورد علاقه دو کشور به ویژه تحولات امنیتی در منطقه و در کنار آن بررسی راه‌های افزایش مناسبات نظامی، دفاعی و امنیتی میان دوحه و اسلام‌آباد تبادل نظر انجام داد. 

در این بیانیه به نقل از سخنان فرمانده ارتش پاکستان آمده است: باجوا تاکید کرد که همکاری‌های همه جانبه پاکستان و قطر در حال تبدیل شدن به یک مشارکت پایدار است. 

رهبران قطر نیز در این نشست‌ها بر تعهد دوحه برای تقویت همکاری‌های مشترک با اسلام‌آباد در بخش‌های مختلف تاکید کردند. 

سفر فرمانده ارتش پاکستان به قطر درحالی انجام می‌شود که روز گذشته مولوی امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان در راس هیاتی به منظور گفت وگو با مقامات آمریکایی به دوحه سفر کرد. به نظر می‌رسد یکی از اهداف این ملاقات، موضوع میلیاردها دلار دارایی بلوکه شده مردم افغانستان توسط آمریکا باشد. 

دولت و ارتش پاکستان نسبت به رویکرد فعلی آمریکا در قبال افغانستان به ویژه از زمان به قدرت رسیدن طالبان ملاحظه دارند و نمونه آن نیز مطالبه مستمر اسلام‌آباد از واشنگتن برای آزادسازی دارایی‌های مردم افغانستان است. 

وزیر مشاور در امور خارجه پاکستان اخیرا طی مصاحبه با یک رسانه آلمانی، با بیان اینکه کارکرد بنیادین اقتصاد افغانستان نباید به خطر بیفتد، خواستار کاهش تحریم‌های اعمال شده کشورهای غربی علیه حکومت طالبان شد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha