پایان مردادماه زمان قطعی برای تعریض پل تازه‌کند مراغه اعلام شد

مراغه- ایرنا- نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر به دیدار روز جاری خود با مدیرعامل راه‌آهن کشور با هدف پیگیری طرح‌های عمرانی مرتبط با راه‌آهن اشاره کرد و گفت: در این دیدار، روزهای پایانی مردادماه به عنوان زمان قطعی اجرای پروژه پل تازه‌کند در نظر گرفته شد.

«علی علیزاده» روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: همچنین علاوه بر تعیین زمان قطعی برای اجرای تقاطع غیرهمسطح تازه‌کند، اجرای پل‌های فلزکاران و کهجوق در مراغه و نیز زیرگذرهای گل‌تپه و مسیر قلعه‌چای عجب‌شیر نیز مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

به گفته وی در خصوص عبور خط لوله فاضلاب منطقه هتل دریا از حریم راه‌آهن نیز مقرر شد یک تیم فنی به منظور ارزیابی وضعیت طرح و نحوه اجرای آن به منطقه اعزام، و نظر کارشناسی در این خصوص اعلام شود.

«علیزاده» به اهمیت اجرای پل فلزکاران نیز اشاره و بیان کرد: در دیدار با مدیرعامل راه‌آهن کشور مقرر شد پل فلزکاران در مراغه با انجام تعهدات راه‌آهن اجرایی و تکمیل شود.

به گفته وی همچنین به زودی با حضور یک گروه کارشناسی در منطقه، نحوه اجرای زیرگذرهای روستای گل‌تپه و مسیر قلعه‌چای در عجب‌شیر بررسی می‌شود. 

به گزارش ایرنا رئیس راهداری مراغه به تازگی در ارتباط با علت تاخیر در اجرای پل تازه‌کند به خبرنگار ایرنا گفته بود که باکس‌گذاری طرح تعریض جاده مراغه–هشترود در تقاطع پل راه‌آهن تازه‌کند که سازه‌های بتنی آن سال گذشته و با پیگیری نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر به محل اجرا انتقال یافت، معطل توقف عبور قطارها برای یک بازه ۳۶ ساعته بوده و با وجود پیگیری‌های مکرر، این مجوز تاکنون صادر نشده است.

پایان مردادماه زمان قطعی برای تعریض پل تازه‌کند مراغه اعلام شد

نکته قابل تامل اینکه هشتم دی ماه ۱۴۰۰ برای نخستین‌بار جهت توقف ۳۶ ساعته عبور ۱۶ قطار مسافری از روی این پل و نصب سازه‌های بتنی در زیر آن تعیین شده بود اما بارش‌ها آن را به تعویق انداخت و از آن تاریخ به بعد مسئولان امر از جمله نماینده مردم، فرماندار مراغه و مدیرکل راهداری آذربایجان‌شرقی همواره اخذ مجوز برای توقف عبور قطارها را پیگیری کرده‌اند.

این پل با ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار استانی و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی اجرا می‌شود و تاخیر در اجرای طرح علاوه بر احتمال وقوع حوادث بیشتر، می‌تواند به لحاظ تامین اعتبار مورد نیاز برای باکس‌گذاری نیز مشکل‌زا باشد.

فرماندار مراغه نیز طی ۱۹ فروردین امسال با حضور در محل اجرای این طرح، با مدیرکل راه‌آهن آذربایجان به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد و ضرب‌الاجل بهره‌برداری از این طرح پایان فروردین ماه تعیین شد اما صادر نشدن مجوز برای توقف عبور قطارها و باکس‌گذاری زیر ریل راه‌آهن تاکنون ادامه یافته است.

پایان مردادماه زمان قطعی برای تعریض پل تازه‌کند مراغه اعلام شد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha