۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۲۶
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84807091
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرهنگ حفاظت از زاگرس در ابعاد عمومی و مدیریتی تقویت شود

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان به وجود فرهنگ عمومی غنی در استان نسبت به حفاظت از عرصه‌های طبیعی گفت: نیازمند تقویت این فرهنگ در ابعاد عمومی و مدیریتی هستیم تا نگاه به منابع طبیعی، نگاهی بر اساس فرهنگ دینی باشد که همواره آینده را مدنظر دارد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز پنجشنبه در دیدار معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار داشت: با هم افزایی عمومی و مدیریتی زمینه برای تبدیل کردستان به پایلوت اجرای طرح جنگلداری اجتماعی فراهم می شود.

وی گفت: یکی از خلاءهای موجود در موضوعات پایه‌ای و زیربنایی زمان‌بر بودن آنهاست که مدیران رغبتی به اجرای آن ندارند.

استاندار کردستان بی رغبتی مدیران را هم ناشی از ضعف فرهنگ مدیریتی اعلام کرد و گفت: هر فردی می خواهد طرحی را که شروع می کند در دوره مدیریتی خود به اتمام برساند در حالی که باید با احساس وظیفه نسبت به آینده گان، کارها را به پیش ببرد.

زارعی‌کوشا دارا بودن پیوست اقتصادی و اجتماعی برای طرحهای اجرایی را مهم دانست و گفت: از طرح جنگل کاری در گردنه صلوات آباد سنندج حمایت می کنیم.

طرح جنگلداری اجتماعی در ۲۰ هکتار از جنگلهای زاگرس

معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور هم در این نشست اظهار داشت: در حال تهیه و راه‌اندازی طرح جنگلداری اجتماعی در جنگل‌های زاگرس هستیم که در مرحله اول ۲۰ هزار هکتار را شامل می شود و بخشی از آن در استان کردستان است.

نقی شعبانیان  افزود: برنامه این است که طرح جنگلداری اجتماعی را در تمام جنگل های زاگرس اجرا کنیم اما امسال قرار است این برنامه به صورت پایلوت در سه استان کشور از جمله کردستان تهیه و اجرا شود.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی وضعیت خوبی ندارد و مشارکت مردمی عامل اصلی حفاظت از این عرصه هاست، افزود: منافع مردم در گرو حفاظت از این عرصه هاست و باید آگاهی رسانی لازم در این بعد صورت گیرد.

معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور یادآور شد: در مناطقی مثل زاگرس که ارتباط مردم با جنگل زیاد است، طرح جنگلداری اجتماعی برای حفظ منابع طبیعی بسیار نتیجه بخش خواهد بود.

شعبانیان اضافه کرد: از این فرصت و با مشارکت مردم، نسبت به حفظ منابع طبیعی مناطق زاگرس نشین اقدام می کنیم.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری کردستان، بیش از ۳۷۴ هزار هکتار آن را جنگل تشکیل می دهد.

جنگل های  کردستان که جزو جنگل های زاگرس شمالی هستند در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی های اکوتوریستی و ارزش های زندگی، دارای اهمیت نابی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha