اطلاعات ۶ هزار شغل ایجادی در خراسان رضوی به ثبت رسیده است

مشهد- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت:دستگاه های اجرایی در بهار امسال اطلاعات ۶ هزار و ۳۷ فرصت شغلی ایجادی را در سامانه رصد به ثبت رساندند.

محمدامین بابایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعهد امسال دستگاه های اجرایی خراسان رضوی در اشتغال‌زایی، ۱۱۵ هزار و ۹۶۲ نفر است.

وی اضافه کرد: پارسال تعهد دستگاه های اجرایی استان برای ایجاد اشتغال ۶۷ هزار و ۳۴۸ نفر بود که از این تعداد ۳۴ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی معادل ۵۲ درصد محقق شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: امسال در راستای اجرای طرح مشاغل خانگی، تعهد دستگاه های اجرایی خراسان رضوی صدور مجوز برای ۲۷۵ طرح بوده که تاکنون مجوز هزار و ۴۲۸ طرح با ۵۱۹ درصد رشد محقق شده ولی تاکنون از ۱۵۴ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده برای این بخش، رقمی پرداخت نشده است.

بابایی افزود:در راستای الگوی مشاغل خانگی نیز از ابتدای امسال تاکنون برای ۷۶۳ نفر در استان شغل ایجاد شده که نسبت به تعهد امسال استان که ۴۰۸ نفر بوده  ۱۸۷ درصد رشد محقق شده است.

وی اضافه کرد: همچنین طی سه ماهه نخست امسال طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی برای ۸۰ نفر، به کارگماری جویندگان کار از طریق کاریابی های غیردولتی به تعداد هزار و ۵۹ نفر و معافیت بیمه ای کارفرما برای ۶۶ نفر در خراسان رضوی اجرا شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی به تشریح نحوه تخصیص تسهیلات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: از ابتدای امسال تاکنون از این محل ۷.۰۲۹ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای ۱۵ طرح پرداخت شده به نحوی که زمینه اشتغال برای ۳۰ نفر را فراهم کرده است.

بابایی افزود: کل طرحهای بررسی شده در خصوص تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ در خراسان رضوی شامل ۲۷۰ طرح با سرمایه گذاری ۱۵۹.۲۷ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۹۹۹ نفر است.

وی اضافه کرد: در راستای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در خراسان رضوی از ابتدای امسال تاکنون برای هشت هزار و ۸۸۶ طرح مصوب کارگروه اشتغال استان، ۷۸۵.۹۷۲ میلیارد تومان تسهیلات با اشتغال پیش بینی شده برای ۲۰ هزار و ۴۳۸ نفر پرداخت شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha