سرمایه‌گذاری ۵۰۰ هزار میلیارد ریالی در طرح‌های صنعتی جدید چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت:‌ حجم سرمایه‌گذاری طرح‌های صنعتی جدید در حال اجرای این استان ۵۰۰ هزار میلیارد ریال است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سجاد رستمی شامگاه چهارشنبه به‌مناسبت "دهه تولید و تجارت" در نشست با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این میزان سرمایه‌گذاری برای اجرای ۲ هزار طرح صنعتی جدید در استان با بیش از ۳۰ هزار اشتغال‌زایی مستقیم هزینه می‌شود.
وی با اشاره به استقرار ۱.۲ صنایع فعال کشور در چهارمحال و بختیاری افزود: هم‌اکنون ۲۳ هزار نفر در ۹۶۶ طرح صنعتی فعال این استان مشغول به کار هستند.
رستمی به پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی ۴۰۰ طرح از مجموع ۲ هزار طرح صنعتی در حال اجرای استان تصریح کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های صنعتی جدید در چهارمحال و بختیاری، سهم این استان در طرح‌های صنعتی فعال کشور به ۲.۵ درصد افزایش می‌یابد.
وی یادآور شد:‌ طرح ذوب فولاد ۸۰۰ هزار تُنی سفیددشت، استحصال منیزیم از دولومیت، نورد سرد فولاد، شمش و بیلت‌سازی فولاد شهرکرد و کارخانه لوازم‌خانگی از مهم‌ترین طرح‌های صنعتی شاخص چهارمحال و بختیاری است که در سال‌جاری تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم رعایت استانداردهای زیست‌محیطی در اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری یادآور شد: مجوز احداث طرح‌های جدید پاک اوره لردگان و پارک پتروشیمیایی بروجن با ۶۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی مستقیم برای ۶ هزار نفر صادر شده و در مرحله انتخاب پیمانکار و تحویل زمین است.
وی با اشاره به وجود ۱۵۶ معدن در استان گفت:‌ از این تعداد ۱۳۲ معدن فعال و مشغول تولید است.
رستمی تعداد معادن چهارمحال و بختیاری تا نیمه دوم سال ۱۳۹۸ را ۲۰۰ مورد اعلام و تاکید کرد: از این تعداد ۹۰ معدن فعال بود و ۱۱۰ معدن به‌صورت غیرفعال در اختیار برخی افراد قرار داشت.
وی افزود:‌ به‌همین منظور معدن‌های بلاتکلیف پس از سلب صلاحیت، از طریق برگزاری مزایده به افراد دارای صلاحیت واگذار و به‌دنبال آن ۴۰ معدن جدید در استان فعال شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد:‌ هم‌اکنون ۴۰ معدن دیگر در استان آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران دارای اهلیت است.
وی یادآور شد: در بهار امسال بیش از ۲۲ میلیون دلار کالا از استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۱ درصد رشد داشته است.
رستمی ایجاد طرح‌های توسعه‌ای برای افزایش کمی و کیفی ظرفیت واحدهای تولیدی را ضروری دانست و اظهار داشت:‌ همچنین در سه ماهه نخست سال‌جاری اشتغال پیش‌بینی شده در پروانه‌های بهره‌برداری واحدهای صنعتی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۰ درصد افزایش داشت.
وی گفت:‌ معاون بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در سفر روز گذشته به چهارمحال و بختیاری برای طرح توسعه کارخانه تولید چادر مشکی و کارخانه شیر و لبنیات شهرکرد و کارخانه تولید آبمیوه گهرو شهرستان کیار اعلام آمادگی کرد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: عملیات اجرایی احداث تا پایان سال‌جاری حداقل ۲۰ طرح فولادی کم‌آب‌بَر در استان آغاز می‌شود.
وی افزود: صنعت چهارمحال و بختیاری در بهار امسال از نظر رشد سرمایه‌گذاری به ارزش ۱۵ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال معادل ۲ درصد، در تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صادره واحدهای صنعتی ۲۱ درصد و در زمینه سرمایه‌گذاری ۳۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه رشد کرده است.
رستمی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم برخورد هرگونه گران‌فروشی در بازار اشاره و تصریح کرد:‌ سامانه جامع تجارت و نرم‌افزار "صمت من" برای رسیدگی آنلاین و سریع به تخلف‌های احتمالی واحدهای صنفی در نظر گرفته شده است.
وی همچنین با اشاره به وجود ۱۰۰ هزار بافنده و فعال بودن ۵۰ هزار دستگاه فرش دستباف در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: متسفانه کُپی‌برداری از فرش ایرانی باعث رکود در بازار جهانی این محصول شده است.
به گزارش ایرنا، یکم تا دهم تیرماه به‌عنوان "دهه تولید و تجارت" نام‌گذاری شده است.
هم‌اکنون ۹۶۶ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha