۸ تیر ۱۴۰۱، ۲۱:۳۵
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84806584
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: تمرکز دولت روی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان بر لزوم تعیین تکلیف طرح‌ها و تغییر پیمانکاران ضعیف تاکید کرد و گفت: تمرکز دولت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است و تا این هدف محقق نشود، طرحی جدید شروع نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا عصر چهارشنبه در دومین جلسه شورای اداری استان کردستان در سنندج با حضور مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با اشاره به اینکه اتمام پروژه‌های دارای ردیف ملی بالای ۷۰ درصد پیشرفت، در اولویت دولت است، اظهار داشت: روند مناسبی نیست که پروژه‌های نیمه تمام همچنان باقی بماند و اقدامی برای اتمام آن انجام نشود، چرا که مردم ما را قضاوت می کنند.

وی نگاه دولت به کردستان را ویژه دانست و اضافه کرد: وزرا و زیرمجموعه‌هایشان خیلی علاقمند به کمک به استان هستند و این مهم، فرصت بسیار مغتنمی برای استان است که باید از آن به خوبی استفاده کرد.

استاندار کردستان با بیان اینکه نیازهای استان در بخش‌های مختلف به ویژه جذب اعتبارات زیاد است، ادامه داد: استان در خیلی از شاخص‌ها با میانگین کشوری فاصله دارد و کارهایی در گذشته باید انجام می‌شد که نشده است.

زارعی کوشا ایجاد بزرگراه مریوان به باشماق را دغدغه مردم مریوان و مسوولان دانست و یادآور شد: برای اجرای این پروژه ۱۲ هزار میلیارد ریال تعریف شده و قرار است بنیاد مسکن آن را انجام دهد و به زودی عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.

وی به سفر احتمالی رییس جمهور به کردستان در هفته آینده اشاره داشت و گفت: حضور آیت الله رییسی و هیات دولت در استان، فرصت خوبی است تا با وضعیت منطقه آشنا شوند و برای رفع مشکلات استان تصمیم گیری شود.

استاندار کردستان از مدیران دستگاه های اجرایی خواست مشکلات حوزه کاری خود را احصا و به استانداری اعلام کنند تا در سفر رییس جمهور به استان بررسی شود.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش بر لزوم جدیت دستگاه ها برای جذب اعتبارات با توجه به نزدیک بودن پایان سال مالی ۱۴۰۰ تاکید کرد و اظهار داشت: پذیرفته نیست که یک ریال اعتبار به مرکز برگشت داده شود، بنابراین حتما مدیران از فرصت باقی مانده برای جذب اعتبارات استفاده کنند.

استاندار کردستان اشاره ای هم به پرداخت هشت هزار و ۳۲۰ میلیارد ریالی حقوق دولتی معادن در سال گذشته داشت و یادآور شد: طبق قانون باید ۱۵ درصد این حقوق به استان برگشت داده شود که این مهم محقق نشده و در سفر رییس جمهور به عنوان مطالبه مردم استان مطرح خواهد شد.

مهدی رمضانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان هم با بیان اینکه هفته آینده رییس جمهور به استان سفر خواهد کرد، از مدیران کل دستگاه‌ها خواست مشکلات و نیازهای استان را در حوزه‌های کاری خود، جمع‌بندی و منعکس کنند تا مصوبات خوبی در این سفر اخذ شود.

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی روز دوشنبه با هدف شرکت درچند برنامه، از جمله دیدار با نخبگان، نماینده ولی فقیه و استاندار کردستان و بررسی مشکلات استان و انعکاس آن به رییس جمهور پیش از سفر به استان، به کردستان آمده است.

ماموستا عبدالسلام کریمی همچنین روز سه شنبه به شهرستان مریوان سفر کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل موجود، از جمله در مرز باشماق قرار گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha