۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84805619
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ واحد دندانپزشکی غیرمجاز در مهاباد پلمب شد

۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۳۰
کد خبر: 84805619
۲ واحد دندانپزشکی غیرمجاز در مهاباد پلمب شد

مهاباد - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: کارشناسان نظارت بر درمان این شبکه، ۲ واحد دندانسازی و دندانپزشکی غیرمجاز را در این شهرستان شناسایی و با دستور قضایی پلمب کردند.

بهاالدین حسینی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اماکن متخلف به اتهام ایجاد واحدهای فاقد مجوز،  دخالت در امور پزشکی و فعالیت افراد بدون صلاحیت و فاقد مدارک دانشگاهی معتبر پلمب شدند.

وی افزود: شناسایی مراکز درمانی غیرمجاز از جمله دندانپزشکی و طب‌سنتی غیرمجاز در راستای حفظ سلامت شهروندان در دستور کار شبکه بهداشت و درمان قرار گرفته و با تشکیل پرونده تخلف و معرفی متخلفان به مراجع قضایی دنبال خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اضافه کرد: با توجه به پایین بودن کیفیت و نرخ خدمات انجام شده در این واحدهای غیرمجاز، برخی از شهروندان با مراجعه به آنها، خدمات دندانپزشکی و درمانی دریافت می‌کنند که این امر باعث به خطر افتادن سلامتی آنها و صدمات جبران‌ناپذیر می‌شود.

حسینی، از شهروندان خواست در انتخاب مراکز درمانی دقت لازم را به کار برده و از مراجعه به واحدهای فاقد مجوز فعالیت اجتناب کرده و در صورت مشاهده فعالیت غیر قانونی این گونه مراکز مراتب را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و یا تماس با شماره تلفن ۴۲۲۲۵۶۵۶ واحد نظارت بر درمان شبکه اطلاع دهند تا در کوتاهترین زمان کارشناسان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: هرگونه فعالیت و اشتغال در امور پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، فیزیوتراپی و مامایی بدون داشتن پروانه رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موجب می‌شود محل کار آنها تعطیل و موسس آن به حبس تعزیری و پرداخت جریمه نقدی محکوم شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha