تولید محصولات و کالاهای اساسی، مهم‌ترین اولویت وزارت جهاد کشاورزی است

مهاباد - ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی گفت: اکنون که دنیا دچار چالش غذایی شده، تولید کالاهای اساسی به ویژه گندم، دانه‌های روغنی و علوفه مهمترین اولویت جهاد کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدجواد ساداتی‌نژاد عصر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از مرکز پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان میاندوآب، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر تولید کالاهای اساسی در کشور تاکید دارند.

وی با تایید مطالبات مردمی در خصوص کشت محصولات استراتژیک و سازگار با محیط منطقه، گفت: زمین‌های مرکز تحقیقات کشاورزی باید به کشاورزان بومی واگذار شود و ما نیز نحوه واگذاری آنها را مورد رصد و رسیدگی می‌کنیم. ‌

در حاشیه این مراسم، جمعی از اهالی روستای زینال‌کندی با در دست داشتن بنر و پلاکارد با موضوع «ما جمعی از اهالی روستای زینال‌کندی خواستار ملاقات با وزیر جهاد کشاورزی هستیم»، خواسته‌های خود را مطرح کردند.

وزیر جهاد کشاورزی در این دیدار، در جریان مطالبات کشاورزان روستای زینال‌کندی درباره وضعیت زمین‌های مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی میاندوآب قرار گرفت.

تولید محصولات و کالاهای اساسی، مهم‌ترین اولویت وزارت جهاد کشاورزی است

در این دیدار جمعی از اهالی منطقه با بیان اینکه زمین‌های مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی میاندوآب برای کشت محصولات آب‌بر از جمله پیاز به افراد غیربومی واگذار می‌شود، گفتند: این زمین‌ها با امضاهای طلایی به مزایده گذاشته می‌شود و ما می‌خواهیم به صورت عادلانه به ما اجاره داده شود.

به گزارش ایرنا، وزیر جهاد کشاورزی در یک سفر یکروزه به شهرستان‌های میاندوآب، چهاربرج و باروق از مرکز پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان میاندوآب به عنوان آخرین برنامه کاری بازدید کرد.

تولید محصولات و کالاهای اساسی، مهم‌ترین اولویت وزارت جهاد کشاورزی است

این مرکز دارای چهار فارم آموزشی زراعی، باغی، داروئی و زینتی به مساحت بیش از ۳۵۲ هکتار، هنرستان کشاورزی به مساحت ۱۲ هزار و ۳۷۰ متر مربع، دارای ۱۲ کلاس درس، ۲ واحد آزمایشگاه، ۲ کارگاه آموزشی، یک کارگاه ماشین آلات، سایت کامپیوتر، خوابگاه، سلف سرویس و نمازخانه است.

مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی میاندوآب در کیلومتر هفت جاده میاندوآب - مهاباد واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha