هشت هزار و ۵۲۸ تن کالای اساسی در استان مرکزی توزیع شد

اراک - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: هشت هزار و ۵۲۸ تن انواع کالاهای اساسی با قیمت تنظیم بازار امسال در نقاط مختلف این استان توزیع شد.

«غلامرضا ملکی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: چهار هزار و ۶۳۹ تن شکر، هزار و ۴۰ تن برنج هندی و ۲ هزار و ۸۵۰ تن برنج تایلندی از ابتدای سال جاری تاکنون با قیمت تنظیم بازار و در راستای جلوگیری از افزایش قیمت این محصولات به این استان وارد و توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی در استان توزیع شد.

وی ادامه داد: هفت هزار و ۸۳۰ تن کالای اساسی شامل چهار هزار و ۸۴۵ تن شکر و ۲ هزار و ۹۸۵ تن برنج تایلندی اکنون به استان مرکزی وارد و ذخیره سازی شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خاطرنشان کرد: واردات یک هزار و ۵۰۰ تن برنج هندی و سه هزار تن شکر در دستور کار این اداره کل قرار دارد و در آینده نزدیک به استان وارد می شود و در صورت نیاز امکان افزایش واردات این کالاها وجود دارد.

ملکی گفت: کالاهای اساسی مورد نیاز مردم اکنون به میزان کافی در استان مرکزی ذخیره سازی شده و مشکلی در زمینه تامین این کالاها در استان وجود ندارد.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha