۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۰۲
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84804579
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توصیه روانشناسان؛ داوطلبان حضور در جلسه کنکور را تمرین کنند

رشت - ایرنا - روانشناسان و مشاوران تحصیلی استان گیلان در آستانه برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۱ توصیه‌هایی به داوطلبان کنکور دارند که یکی از مهم ترین آن تمرین حضور چند ساعته در جلسه است تا در شرایط واقعی با چالش و ترس مواجه نشوند.

کنکور سراسری، بزرگترین مارتن رقابتی و اتفاق بزرگی برای داوطلبان است لذا توجه به توصیه‌های کارشناسان و مشاوران تحصیلی برای کاهش و کنترل استرس آنان و موفقیت در این رقابت حائز اهمیت است.

دکتر سیدمحمدعلی میری روانشناس و مشاور تحصیلی استان گیلان به خبرنگار ایرنا گفت: با فرارسیدن آزمون سراسری طبیعی است که فشارهای روانی برای داوطلبان وجود دارد بنابراین ضروریست تا داوطلبان و خانواده‌ها برای کنترل این فشارها مواردی را مورد توجه قرار داده و به کار گیرند.

وی با بیان اینکه داوطلبان باید با توکل بر خداوند در روز خوب کنکور، وارد صحنه بزرگ زندگی‌شان شوند، اظهار داشت: شناسایی حوزه آزمون قبل از روز کنکور و تمرین حضور در فضای آزمون از جمله مهمترین مواردی است که باید مورد توجه داوطلبان قرار گیرد.

دکتر میری با اشاره به نقش مهم خانواده‌ها برای کاهش و کنترل استرس داوطلبان افزود: خانواده‌ها روز قبل از آزمون، نشستی را با دانش‌آموز یا داوطلب خود داشته باشند، فضای دوستانه‌ای را برای آرامش دادن فرزندشان به منظور بهره‌مندی بیشتر از دانسته‌هایشان در روز آزمون ایجاد کنند ضمن اینکه والدین شاغل قبل آزمون برای ارتقاء امنیت روانی، در کنار فرزندان خود باشند.

وی با تاکید بر این مطلب که داوطلبان در این روزها نباید به دنبال کتاب و جزو برود، بیان داشت: داوطلبان در این ایام تنها به دنبال آرامش باشند و موضوعاتی که موجب فشار روانی می شود را نیز نباید تجربه کند.

این مشاور تحصیلی با بیان اینکه به طور کلی اضطراب موجب کاهش عملکرد کنکور می‌شود، اظهار داشت: استرس از سه بخش شامل خود فرد، انتظارات اولیاء و جامعه و اطرافیان نشات می‌گیرد که باید به داوطلب برای کاهش استرس‌ کمک کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت توجه داوطلبان به تغذیه قبل از شب امتحان و روز آزمون و استفاده از تغذیه سبک و مقوی افزود: داوطلبان ساعت خوابشان را در شب آزمون تنظیم کنند، روز آزمون دوش آب خنک بگیرند، صبحانه مغذی استفاده کنند ضمن اینکه انجام حرکات ورزشی کششی نیز اهمیت دارد.

دکتر میری با بیان اینکه داوطلبان برای رفتن به جلسه آزمون وسایل مورد نیاز از جمله مداد سیاه نرم، مدادتراش، پاک کن و سنجاق را به همراه داشته باشند، گفت: وسایل الکترونیکی ممنوع ورود به جلسه آزمون، شامل تلفن همراه، تبلت، قلم نوری و ساعت‌های هوشمند به همراه نداشته باشند، زیرا گرفتن این وسایل موجب هواس پرتی داوطلب می‌شود.

رقابت بیش از ۳۸ هزار داوطلب در کنکور سراسری ۱۴۰۱

نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری آزمون سراسری گفت: ۳۸ هزار و ۶۶۵ داوطلب در گیلان با هم رقابت می کنند که از این تعداد ۲۴ هزار و ۷۶۲ نفر زن و بقیه مرد هستند.

دکتر ارسلان دمیرچی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آزمون سراسری از فردا هشتم تا یازدهم تیر در پنج گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علوم انسانی، هنر، علوم تجربی و زبان های خارجی همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha