دانشگاه فرهنگیان گلستان به توسعه فضای آموزشی و رفاهی نیاز دارد
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس - ایرنا - رییس دانشگاه فرهنگیان گلستان با اشاره به نقش و جایگاه این مرکز در تربیت نیروی انسانی نظام تعلیم و تربیت و برخی کمبودهای فضای آموزشی و رفاهی آن، مساعدت نهادهای استان برای رفع نیازهای این دانشگاه را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، موسی کیخا عصر دوشنبه درجلسه شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: هم اکنون دانشگاه فرهنگیان گلستان که در شهرهای گرگان و گنبد فعالیت دارد با کمبود ۲۸ کلاس درس و ساختمان خوابگاهی با ظرفیت ۵۰۰ نفر مواجه است.

وی افزود: در زمان حاضر دانشگاه فرهنگیان گلستان افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجو از سراسر کشور دارد که در ۲ پردیس ویژه برادران و یک پردیس ویژه خواهران مشغول تحصیل هستند.

کیخا اضافه کرد: ساختمان‌های آموزشی و رفاهی فعلی دانشگاه فرهنگیان گلستان بویژه در گنبدکاووس قدمت بالایی دارند و باید همه کمک کنند تا کمبودهای این مرکز آموزش عالی برطرف و توسعه یابد.

وی بابیان اینکه  اکنون گلستان با کمبود سه هزار معلم مواجه است که این رقم در چهار سال آینده به هشت هزار نفر افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: در صورت توسعه فضاهای آموزشی و رفاهی پردیس‌های این مرکز آموزش عالی می‌توان ظرفیت بیشتری از فرزندان استان را برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری جذب کرد.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس در این جلسه که برخی معاونان و کارشناسان او  به تشریح فعالیت‌های پیش بینی شده برای اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان، ضرورت توجه به رفع مشکل کمبود فضای آموزش و رفاهی دانشگاه فرهنگیان و ضرورت تمدید مهلت استحکام بنای مدارس غیردولتی این شهرستان پرداختند، گفت: برای کمک به رفع کمبود فضای آموزشی و رفاهی واحد دانشگاهی فرهنگیان چند فضای آموزشی و خوابگاهی پیش بینی شده که درصورت تایید مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

کمال الدین نظرنژاد افزود: درسال گذشته ۱۱۶ نفر از دانش آموزان گنبدی موفق به قبولی در دانشگاه فرهنگیان شدند که تلاش داریم با ظرفیت سازی و فراهم کردن فضاهای آموزشی و رفاهی این رقم را در سال جاری به ۲۵۰ نفر افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: ساختمان واحد دانشگاهی فرهنگیان گنبدکاووس ۸۰ سال قدمت دارد و از این جهت این شهرستان نیاز به ساخت ساختمان جدید برای این مرکز آموزش عالی که هم اکنون ۶۴۷ دانشجو معلم در سه رشته آموزش ابتدایی، امور تربیتی و تربیت بدنی دارد.

همچنین فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه با تاکید برضرورت رفع کمبود فضاهای آموزشی و رفاهی دانشگاه فرهنگیان این شهرستان گفت: فضاهایی که قرار است به این موضوع اختصاص یابد باید از بهترین‌ها و در خورشان دانشجو معلمان که تربیت کننده نسل‌های آینده هستند، باشد.

مهدی دهرویه با تاکید برضرورت تشکیل فوری کمیته تخصصی برای شناسایی و بررسی ساختمان‌های آموزشی و رفاهی مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان گنبدکاووس، گفت: بحث استحکام بنای ساختمان مدارس غیردولتی یک مشکل سراسری است و بدون تردید با لغو مجوز آنها، مشکلات مدارس دولتی که خود با کمبود فضا و بعضا استحکام بنا مواجه‌اند، دوچندان می‌شود.

وی اضافه کرد: باید با پرداخت تسهیلات مناسب به موسسان مدارس غیردولتی و فرصت چند ساله به آنها نسبت به نوسازی این مدارس اقدام کرد ضمن اینکه برای نوسازی مدارس فرسوده دولتی گنبدکاووس نیز باید علاوه بر جذب اعتبارات ملی و استانی از ظرفیت نیکوکاران بیشتر استفاده کرد.

دهرویه همچنین خواستار برخی تغییرات در شورای آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت نخبگان از اقشار و مشاغل مختلف و پیشکسوتان فرهنگی تاکید کرد و گفت: این شورا محل خرد جمعی است و باید بهترین تصمیم‌ها برای حوزه بسیار مهم تعلیم و تربیت گنبدکاووس و مسائل و مشکلات آن گرفته شود.

همچنین در این جلسه رییس واحد دانشگاهی فرهنگیان گنبدکاووس، معاونین پرورشی و تربیت بدنی، آموزش متوسطه و کارشناس مدارس غیردولتی مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان هم گزارشی از حوزه فعالیت خود ارائه دادند.

آموزش و پرورش شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس افزون بر ۹۲ هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم دارد که ۱۵ هزار و ۳۴۳ نفر آنها معادل ۲۳ درصد در ۱۲۹ باب مدرسه غیردولتی مشغول تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha