تبیین درست واقعه مهم غدیر وظیفه امروز علما در جامعه است

ارومیه - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب است در خصوص تبیین واقعه غدیر گفت: این امر وظیفه امروز علماست که باید اهتمام ویژه ای در این خصوص داشته باشیم.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، حجت الاسلام منصور امامی روز دوشنبه در جلسه ستاد شئون فرهنگی آذربایجان غربی افزود: غدیرخم، سیاسی ترین عید مسلمانان است و باید با شیوه های درست از ظرفیت اهل سنت نیز برای معرفی اهل بیت و امام علی (ع) استفاده شود.

وی با بیان این که علمای بزرگ اهل سنت کتب متعددی در فضایل اهل بیت و امام علی (ع) نوشته اند، اضافه کرد: علمایی مثل نسائی، قندوزی، ابن ابی الحدید کتب متعددی در فضائل اهل بیت نوشته اند و خود اهل سنت نیز عشق و علاقه ای وافر به حضرات معصومین (ع) دارند و باید این مسایل مطرح شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: سال های گذشته پویش «مثل محمد، علی را دوست داشته باشیم» در بین برادران اهل سنت راه اندازی شده بود و آن ها عشق و علاقه خود نسبت به امام علی (ع) را ابراز می کردند.

وی توجه به تفکرات امامین انقلاب در برگزاری مراسم دینی و مذهبی را لازم و ضروری دانست و افزود: باید در برگزاری مراسم دینی به مبانی فکری امام راحل و مقام معظم رهبری مراجعه کنیم و با توجه به اینکه ولایت فقیه برگرفته از تفکر ناب اسلامی سیاسی و امتداد ولایت غدیر است، این امر باید در آیین ها تبیین شود.

حجت الاسلام امامی مقابله با انحراف در مراسم دینی و فرهنگی را ضروری عنوان کرد و گفت: باید به سمت مردمی سازی مراسم دینی حرکت کنیم و در برابر خرافات بایستیم و به شبهات در این زمینه پاسخ دهیم.

۲۷ تیرماه جاری، روز عید سعید غدیر خم است؛ سال گذشته برنامه های بسیار خوبی در این خصوص انجام شد که مورد توجه مردم نیز قرار گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha