۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۴۲
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84803818
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 فرماندار: افزایش غیر قانونی اجاره مسکن در گناباد نیازمند برخورد قاطع است

گناباد- ایرنا- فرماندار شهرستان گناباد گفت: افزایش بی‌رویه اجاره بهای مسکن اکنون به دغدغه مهم ساکنان این شهرستان تبدیل شده است، مسوولان و دست اندرکاران دستگاههای نظارتی باید با قاطعیت با افزایش غیر قانونی قیمتها در این زمینه برخورد کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا نصیری روز دوشنبه در جلسه شورای مسکن گناباد افزود: با وجود سیاستهای اعلامی از سوی دولت سیزدهم در خصوص الزام قانونی افزایش ۱۵ درصدی قیمت اجاره بهای مسکن در سالجاری نسبت به سال گذشته، اجاره بهای واحدهای مسکونی در این شهرستان طی همین مدت تا ۶۰ درصد افزایش یافته است و این مساله مشکلات زیادی را برای مردم و مستاجران ایجاد کرده است.

وی از اداره اطلاعات، تعزیرات حکومتی ، اتحادیه مشاوران املاک و سایر نهادهای مربوطه خواست در سریعترین زمان ممکن، با افزایش نظارتهای خود مانع از افزایش قیمتهای سرسام آور اجاره بهای مسکن در گناباد شوند و گزارش افدامات نظارتی شان را در جلسه آینده شورای مسکن این شهرستان ارایه دهند، چراکه هیچ فردی حق ندارد بیشتر از مبلغ اعلامی قانونی از سوی دولت، اجاره بها از مستاجران دریافت کند.

فرماندار گناباد معاملات قولنامه ای خرید و فروش مسکن توسط تعدادی از بنگاههای املاک را از دیگر مشکلات این بخش ذکر کرد و گفت: برخی اشخاص با سوء استفاده از ناآگاهی خریداران املاکی که امتیازاتی نظیر آب، برق، گاز و تلفن ندارند را با این عنوان که با پرداخت جریمه می‌توان نسبت به اخذ این اشتراکات در آینده اقدام کرد، به صورت غیر قانونی به فروش می‌رسانند و خریداران بعد از خرید ملک و یا زمین با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند.

نصیری با اشاره به ظرفیتهای توسعه و پیشرفت گناباد در بخشهای مختلف ابراز امیدواری کرد، مردم در چهار سال آینده از ثمرات خدمات دولت سیزدهم در جهت بهره گیری از پتانسیلها در مسیر پیشرفت و آبادانی منطقه بهره مند شوند.

وی گفت: در کنار خدمات و فعالیتهای زیربنایی دولت برای توسعه زیرساختها نظیر ایجاد نیروگاههای تولید برق خورشیدی، اصلاح و راه‌اندازی خطوط حمل و نقل، احداث و تکمیل خط ریلی و فرودگاه گناباد، اجرای طرح نهضت ملی مسکن و احداث سه هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در قالب این طرح از جمله خدمات دولت طی چهار سال آینده است.

نصیری بیان کرد: با توجه به مشکلات متعدد بخش مسکن گناباد یکی از اولویتهای مهم مجموعه مدیریتی این شهرستان، تامین مسکن است و طرح نهضت ملی مسکن از پتانسیل های زیادی در این بخش برخوردار است و باید تلاش کرد که تعهدات این بخش زودتر به سرانجام برسد و تنگناهای مردم در این زمینه کاهش یابد.

وی خاطر نشان کرد: سه هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی سهمیه گناباد در قالب این طرح جوابگوی نیاز این شهرستان نیست و با توجه به حجم تقاضاهای موجود حداقل ۵۰۰ واحد دیگر باید افزایش یابد.

فرماندار گناباد گفت: این شهرستان در سایه همدلی و رویکرد جهادی مسوولان و دست اندرکاران ذیربط در حوزه خدمات ایجاد اشتغال و کارآفرینی، رتبه نخست استان خراسان رضوی را  امسال کسب کرده است و شهرستانهای مشهد، سبزوار و نیشابور در ردیفهای بعدی قرار دارند که باید این وفاق و همدلی در حوزه تامین مسکن نیز ایجاد شود تا مشکلات این بخش کاهش یابد.

 رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد هم به خبرنگار ایرنا گفت: از مجموعه ۲ هزار و ۳۹۱ نفر افراد متقاضی نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده در این شهرستان، ۷۹۸ نفر تاکنون نسبت به پرداخت مبلغ اولیه ۴۰۰ میلیون ریالی اقدام کرده اند.

ناصر چیتگر افزود: از این تعداد برای ۶۷۰ نفر زمین و یا واحد مسکونی تخصیص یافته است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha