تعرفه گمرکی و اعمال محدودیت ویزا حربه های جدید آمریکا علیه روسیه

تهران – ایرنا – کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا قصد دارد برای ۵۰۰ نفر از شخصیت‌های روسیه که به نوعی با جنگ اوکراین ارتباط دارند، محدودیت صدور روادید آمریکا اعمال کند و همچنین کالاهای روسی شامل تعرفه گمرکی به مبلغ بیش از دو میلیارد دلار خواهند شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس با انتشار این خبر،افزود: در بیانیه کاخ سفید که همزمان با برگزاری نشست سران گروه هفت به میزبانی آلمان منتشر شده، اعلام شده است که آمریکا برای ۵۰۰ مقام رسمی روسیه در ارتباط با درگیری در اوکراین محدودیت ویزا اعمال خواهد کرد.

دربخشی از بیانیه کاخ سفید با عنوان "تحمیل هزینه بر مسئولان نقض حقوق بشر درجنگ اوکراین"، آمده است: رهبران گروه هفت نسبت به اعمال تحریم‌ها  علیه افرادی که مسئول نقض حقوق بشر از جمله جنایت جنگی، مبادرت به اعمال غیرقانونی در اوکراین و یا درگیر بهره بردن نامشروع از این جنگ هستند، تصمیم خواهند گرفت که مورد تحریم قرار گیرند.

بنابراین گزارش، وزارت خارجه و  خزانه‌داری آمریکا  تحریم‌های مسدود کننده‌ای را علیه شرکت‌های نظامی خصوصی فعال در اوکراین، واحدهای نظامی روسیه که بطور موثقی در نقض حقوق بشر یا نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه در اوکراین دخیل بوده‌اند، اعمال خواهند کرد.

این بیانیه در ادامه می افزاید: دولت (آمریکا) حدود ۵۰۰ نفر از مقام های  (روسیه) را به علت تهدید و یا نقض حاکمیت،  تمامیت ارضی و یا استقلال سیاسی  اوکراین و یا سرکوب مخالفان در روسیه، مورد اعمال محدویت روادید  قرار خواهد داد.

اعمال تعرفه گمرکی بر کالاهای روسی بیش از ۲میلیارد دلار

در همین حال تارنمای خبری اسپوتنیک نیز گزارش داد: براساس اعلام کاخ سفید قرار است جو بایدن روز دوشنبه (امروز) افزایش تعرفه گمرکی بر ۵۷۰ قلم کالای روسی به ارزش ۲.۳ میلیارد دلار  را اعلام کند، این تصمیمات درحالی است که نشست سران گروه هفت در آلمان در جریان می باشد.

پیشتر  بیانیه  کاخ سفید نسبت به هدف قرار دادن بخش نظامی روسیه توسط جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در جریان نشست امروز سران گروه هفت در آلمان خبر داده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha