۸۴ درصد معاینات پزشکی قانونی لرستان سرپایی است

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: ۸۴ درصد فعالیت‌های پزشکی قانونی در بخش معاینات مربوط به معاینه سرپایی افراد زنده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا فارسی نژاد روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اعلام کرد: سال گذشته ۴۰ هزار و ۲۵۰ مورد معاینه درقالب ۴۰ نوع خدمات انجام شد، همچنین سال ۹۹ این آمار ۳۹ هزار و ۵۲۱ مورد بوده که ۱.۸۴ درصد در بخش معاینات سرپایی افزایش یافت.

وی بیان کرد: از ۴۰ هزار پرونده معاینه، ۱۳ هزار پرونده مربوط به نزاع و درگیری بوده همچنین سال ۹۹ آمار مراجعان نزاع ۱۵ هزار بود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته یکهزار و ۷۱۹ معاینه جسد انجام شد، اظهار کرد: در این مدت ۲۵ مورد فوتی ناشی از گاز مونوکسید کربن گزارش شد که ۱۴ نفر مرد و ۱۱ نفر زن بودند.

فارسی نژاد گفت: در این مدت ۲۲ نفر در لرستان غرق شدند که از این تعداد ۲ نفر زن و ۲۰ نفر مرد بودند همچنین در ۹۹ این آمار ۳۶ نفر بود.

مدیرکل پزشکی قانونی ادامه داد: سال گذشته ۳۳ مورد سوختگی گزارش شد که از این تعداد ۱۹ نفر خانم و ۱۴ نفر مرد می‌باشند همچنین در این مدت ۷۲۶ معاینه ناشی از حوادث کار انجام شده است، که نسبت به سال ۹۹ حدود ۹ درصد افزایش یافت.

فارسی نژاد اظهار کرد: سال گذشته ۲۰ نفر به دلیل حوادث ناشی از کار و ۱۵ نفر بر اثر برق‌گرفتگی جان خود را از دست دادند.

وی اضافه کرد: همچنین ۴۲۴ مورد فوتی ناشی از تصادف ثبت شد که ۷ دهم درصد نسبت به مدت مشابه کاهش یافت.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha