۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۱
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84803299
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بحرین امروز میزبان نشست سازشگران است

۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۱
کد خبر: 84803299
بحرین امروز میزبان نشست سازشگران است

تهران-ایرنا- بحرین امروز دوشنبه میزبان نشست و دیدار مسئولان چهار کشور سازشگر عربی با دیپلمات‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا است.

به گزارش ایرنا، مسئولان صهیونیستی اعلام کردند که «دیپلمات‌های ایالات متحده، اسرائیل و چهار کشور عربی روز دوشنبه در بحرین دیدار خواهند کرد».

پایگاه خبری «النشره» در این باره گزارش داد که «این دیدار سه ماه پس از آن صورت می‌گیرد که آنها در نشستی در فلسطین اشغالی متعهد شدند که همکاری‌ها را افزایش دهند».

بنا به این گزارش، در مذاکرات منامه مسئولانی از وزارت خارجه امارات، بحرین و مغرب که روابط خود را با رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۰ عادی کردند و همچنین مصر که در سال ۱۹۷۹ میلادی با این رژیم توافق صلح امضا کرد، گرد هم می‌آیند.

وزرای خارجه این کشورهای سازشگر برای اولین بار در ماه مارس گذشته در صحرای «نقب» در جنوب فلسطین اشغالی با هم دیدار کردند و در این دیدار «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا نیز حضور داشت.

قرارداد سازش میان بحرین و رژیم صهیونیستی ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ با دلالی «دونالد ترامپ» رییس جمهوری سابق آمریکا امضا شد و این کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین‌ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کرد.

به دنبال امضای این توافق، در ۱۸ نوامبر گذشته وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و بحرین توافق کردند که سفارتخانه‌های خود را در منامه و تل آویو راه اندازی کنند.

بحرین و رژیم صهیونیستی توافق کردند که روابط دیپلماتیک خود را از طریق توافقنامه سازش سال ۲۰۲۰ میلادی موسوم به «ابراهیم» که با میانجیگری ایالات متحده انجام شد، برقرار کنند.

امارت نیز همراه با بحرین تحت حمایت دونالد ترامپ  رئیس جمهور سابق آمریکا در سپتامبر سال ۲۰۲۰ میلادی در واشنگتن با رژیم صهیونیستی پیمان سازش امضا کردند.

پس از آن مغرب و رژیم صهیونیستی هم با میانجیگری آمریکا، در تاریخ ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ میلادی بر سر عادی‌سازی روابط به توافق دست یافتند.

این رویکرد سازشکارانه حکام عرب و خیانت آنها به آرمان های فلسطین با اعتراض و محکومیت گسترده مردم این کشورها و نیز مسئولان و شخصیت های سیاسی و دینی و مردمی فلسطین و کشورهای اسلامی روبرو شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha